Hubba bubba soda?



Jag verkar vara snudd på ensam om att komma ihåg denna gudabenådade läskedryck. Ett tag funderade jag över om jag fabulerat ihop att den existerat över huvudtaget. Men nu har jag åtminstone lyckats hitta en bild på en burk, rosa och praktfull. Det som fascinerade mig mest över den här läsken när jag var liten var att om man lät den skvalpa omkring i munnen ett tag, så började den smaka precis som tuggummi som tappat smaken. I övrigt så var den sliskig som tusan. Och klibbig. Betydligt klibbigare än dess tuggummidito.

Och jag har nu, efter flera sekunders funderingar, kommit fram till att jag vill smaka den på nytt. Men den finns visst inte längre. Den står ingenjävlastans att finna. Inte ens på Ebay (och då är det illa). Så vad göra? Jag mailar givetvis Wrigley och frågar vad som händer på läskfronten. Väntar nu med spänning på svar. Och skulle det visa sig att de inte vill starta upp tillverkningen igen bara för min skull, så får jag väl helt enkelt köpa ett paket Hubba Bubba, lösa upp i vatten (alternativt köra det i mixern tillsammans med lite vatten) och sedan köra skiten i en soda streamer. Kittlande tanke, inte sant?


From: ********************
To: infosw@wrigle y.se
Subject: Hubba bubba soda?
Date: Wed, 7 May 2008 16:35:58 +0200

Hej Wrigley! Tänkte bara höra om ni har några planer på att börja tillverka Hubba Bubba Soda på nytt?

/Robert


----------------------------------
Uppdatering, 2020-07-09:
 
Ser att det här urgamla inlägget har börjat få besökare på senare tid. Jag har egentligen inget nytt att tillägga, annat än att jag skrev ytterligare ett inlägg efter det att Wrigley svarat på mitt mail ovan, ni hittar det inlägget här.
 
 
Andra bloggar om: tuggummi, hubba bubba, läsk, godis, 80-talet