Vilken kulturtyp är du?

Hittade precis ytterligare ett av alla dessa test, denna gång via älskade dumburk. Jag är följande kulturtyp:

"Grattis! Du är ständigt i opposition. Du har pluggat väldigt länge och avhandlingen kommer. Kanske. Innan femtio. Din mentala hemstad är alltid Berlin och du har någon gång i livet färgat håret tulpansvart. Du var ironisk innan den ironiska generationen och dina barn är döpta efter medlemmarna i Velvet Underground. Du lyssnar i hemlighet på Beyoncé".

Och jag har färgat håret tulpansvart, flera gånger. Och ironi är mitt mellannamn (obs, ironi). Nu har jag inga barn, men att döpa eventuella framtida dito efter medlemmarna i en experimentiell rockgrupp som folk inte hade vett nog att uppskatta då det begav sig, låter nästan som något som jag skulle kunna få för mig.



Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Emma Ellen:

"Grattis! Du är en finsmakare med snille och stil.
Du är en person som hunnit få både god smak och dyra vanor. På helgerna läser du noga alla delar av tidningen innan du börjar laga en Coq au Vin. Dina bokhyllor är fyllda av konstböcker som du kanske inte läser så noga men som skapar atmosfär i hemmet. Och det är ju nog så viktigt. Du grämer dig över att du aldrig kommer att få råd med ett hus i Provence.

Dina program: Snittet, Nya Vågen

Prova även: Kino"

Där ser man...

2 SAM:

du kan lika gärna avslöja att du lyssnar på beyonce! ;)

3 Robert:

Aldrig!! :-D

4 ursula:

men jag...jag är bara ytlig...

Kommentera här: