Topp 10: Överviktiga män med snygga fruar

Det här är en lista som jag velat göra ett tag nu, och idag är det uppenbarligen dags. Det finns alltför många överviktiga män i undermåliga sitcoms och filmer med alldeles för snygga fruar. Det är så vanligt förekommande att jag inte lyckats kategorisera dem i mitt huvud ordentligt. Därav mitt trängande behov av att göra denna lista. Varför är det så här? Varför är det aldrig tvärtom? Varför är alltid dessa överviktiga män barnsliga, kompletta jävla idioter? Och varför står deras intelligenta, snygga fruar ut med dem? Detta är ett mysterium utan dess like. Och rangordningen enligt vilken de är sorterade är inte grad av övervikt, och ej heller min subjektiva perception av hur pass attraktiva deras respektiva fruar är, utan jag har valt att ordna dem efter hur barnsliga och korkade dessa män är, i förhållande till hur snygga deras fruar är. En s.k. efterbliven/attraktiv-kvot.


image596

10. Tomcats. Överviktig man: Horatio Sanz. Snygg fru: Jaime Pressly.



image597

9. Summer Rental.
Överviktig man: John Candy. Snygg fru: Karen Austin.



image598

8. Deck the Halls.
Överviktig man: Danny DeVito. Snygg fru: Kristin Chenoweth



image599

7. Still Standing.
Överviktig man: Mark Addy. Snygg fru: Jami Gertz.



image606

6. Fresh Prince of Bel-Air.
Överviktig man: James Avery. Snygg fru: Janet Hubert-Whitten (tv) / Daphne Maxwell Reid (inklippt)



image601

5. According to Jim.
Överviktig man: Jim Belushi. Snygg fru: Courtney Thorne-Smith.



image602

4.
The Flintstones. Överviktig man: Fred Flintstone. Snygg fru: Wilma Flintstone.



image603

3. The King of Queens.
Överviktig man: Kevin James. Snygg fru: Leah Remini.



image604

2. Family Guy.
Överviktig man: Peter Griffin. Snygg fru: Louis Griffin.



image605

1. The Simpsons.
Överviktig man: Homer Simpson. Snygg fru: Marge Simpson.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Hanna:

Dom var riktigt bra! Det var min andra konsert i livshistorien och tyckte det var bra, hörde sedan från andra håll att den hade hållt väldigt hög klass. :)
Gillar denna top 10 lista!

2 eva:

posta gärna en lista på överviktiga kvinor med smala män. som t.ex selma och fridolf, åsa nisse och eulalia m.m

3 Robert:

Kunde inte komma på ett enda exempel när jag satt och funderade tidigare idag, men hur kunde jag glömma Åsa-Nisse och Eulalia!? :-) Fast Fridolf är ju rätt rund själv, så han går tyvärr bort.

4 saom:

Haha! Underbar lista! Animerade serier verkar ha en särskilt förkärlek för just den där kombinationen.

5 Petra:

Hmmmm..varför är det inte tvärtom. Hör gärna av dig om du gör en sådan listan. :)

Hej! Jag har en tävling ang. bloggtips. Gå gärna in på min blogg och lämna ditt bästa bloggtips.

//Petra

Kommentera här: