Farliga Landskrona - Del 47

Dagens bästa skratt kom riktigt jävla tidigt idag.

Närmare bestämt klockan 05:48, då jag gick upp. Det låg då ett trevligt liten reklamblad i A5-format från Nationaldemokraterna på hallgolvet. Dess titel löd: "Sanningen om mångkulturen". Detta utan att reklambladet handlade särskilt mycket om mångkultur. Innehållet fick mig snarare att misstänka att det hela var ett diffust skämt av något slag. I synnerhet som Nationaldemokraterna, som ju är ett "parti" som utger sig för att vara beskyddare av allt vad svenskhet nu råkar vara, åtminstone borde kunna lära sig att behärska det svenska språket. Något som verkligen inte framgick genom utskickets haltande formuleringar.

Ett lysande exempel lyder: "Men har du sett politiker ute på nattid? nej dom 'gömmer' sig ute i byarna utanför Landskrona stad i ytterområdena i staden,samt många kommunala direktörer och chefer bor i andra kommuner, dvs dom lever inte som dom lär".

Nej, nu ska jag inte vara onödigt negativ. De särskrev ju i alla fall inte.

Den röda tråden genom hela utskicket är 'problem'. Ett brett spektrum av problemområden tas upp, i hopp om att åtminstone någon punkt ska lyckas med konststycket att fånga mitt intresse. Till exempel så anses det relevant att ta upp de låga pensionsnivåerna i samband med att man diskuterar mångkultur. Likaså svarttaxi, undermålig missbruksvård, nedmonteringen av Försvarsmakten, det faktum att Landskrona inte längre har en färjeförbindelse till Danmark, och så vidare.

Och ja, jag inser den klockrena ironin i att de tycks vilja isolera Sverige helt och hållet från omvärlden samtidigt som de förespråkar en färjeförbindelse till Danmark.

Tack och lov så utlovas en lösning på alla dessa problem (som ju samtliga har en glasklar relation till allt vad anhöriginvandring och Balkanhalvön heter) - Lägg din röst på, eller gå med i, Nationaldemokraterna! (Jag behöver nog inte ens skriva att massutskicket inte ger någon som helst lösning på något som helst problem, men det är ju inte direkt normen för propaganda av det här slaget).

Att skylla alla problem på någon annan är en retorisk klassiker som aldrig tycks få åldras med värdighet. Nej, vad sägs om att avsändaren tar lite eget jävla ansvar istället, och inser att han och det hatiska klimat som han hjälper till med att trappa upp är en bra mycket större bidragande orsak till att samhället ser ut så som det ser ut idag än vad "mångkulturen" någonsin kommer att vara.

(Jag förutsätter härmed att det är en han, då kvinnor i regel brukar kunna skriva ordentligt, och jag hoppas verkligen att det är en ensam person det är fråga om, för har så här pass många grammatiska fel begåtts av en hel grupp människor, så ger jag fan i mig upp allt mitt hopp om mänskligheten, här och nu).

Eller fortsätt för all del att producera paranoida klyschor om "etablissemanget" och "medias stora mörkläggning av mångkulturens konsekvenser". Jag behöver roas med jämna mellanrum. Helst av kompletta jävla idioter.




Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Windy:

Jag reser mig upp, tar av mig hatten och applåderar. Bra skrivet!

2 Robert:

Tack, alltid trevligt att få bekräftat att jag inte förlorat förståndet, utan att det finns fler som tycker på samma sätt :-)

3 Isabelle:

Hej! Vad jag har förstått så bor du i Landskrona? Jag har fått lägenhetserbjudande där nu och undrar lite vad du tycker om det ? Bör jag ta det eller inte? Hur "farligt" är Landskrona egentligen? Kan man känna sig trygg alls?

Tacksam för svar!

Ha det bra!
Isabelle

Kommentera här: