Bohemisk rapsodi

Är det här det verkliga livet?
Är det bara en fantasi?
Fångad i ett jordskred
Ingen flykt undan verkligheten
Öppna dina ögon, titta upp mot himlen
Och se...

Jag är bara en stackars pojke, jag behöver ingen sympati
För jag är lätt fånget, lätt förgånget, lite hög, lite låg
Vilket håll vinden än blåser spelar egentligen ingen roll för mig
För mig...

Mamma, jag dödade just en man
Satte min pistol mot hans huvud,
Tryckte av avtryckaren, nu är han död
Mamma, livet hade precis börjat
Men nu har jag gått och kastat bort alltihop
Mamma, ooh, det var inte meningen att göra dig ledsen
Om jag inte kommit tillbaka vid den här tiden imorgon
Fortsätt, fortsätt, som om ingenting spelar någon roll

För sent, min tid är kommen
Kalla kårar längs min ryggrad, min kropp värker hela tiden
Farväl allihopa, jag måste gå
Måste lämna er bakom mig och möta sanningen
Mamma, ooh, jag vill inte dö
Ibland önskar jag att jag aldrig någonsin blivit född

Jag ser en liten siluett av en man
Scaramouche, scaramouche, ska du dansa fandango?
Åska och blixtar, det skrämmer mig väldigt, väldigt mycket
(Galileo) Galileo (Galileo) Galileo, Galileo figaro
Magnifico

Jag är bara en stackars pojke, ingen älskar mig
Han är bara en stackars pojke från en stackars familj
Bespara hans liv från denna monstrositet
Lätt fånget, lätt förgånget, kommer ni låta mig gå?

Bismillah! Nej, vi kommer inte låta dig gå!
(Låt honom gå!) Bismillah! Vi låter dig inte gå
(Låt honom gå!) Bismillah! Vi låter dig inte gå
(Låt mig gå) Vi låter dig inte gå
(Låt mig gå) Vi låter dig inte gå (Låt mig gå) Aaaah

Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej
(Oh mamma mia, mamma mia) Mamma mia, låt mig gå
Beelzebub har sparat en djävul särskilt för mig, för mig, för mig

Så du tror att du kan stena mig och spotta i mitt öga??
Så du tror att du kan älska mig och lämna mig att dö!??
Oh, älskling, du kan inte göra så här mot mig, älskling
Måste ta mig härifrån, måste bara ta mig fort härifrån

Ingenting spelar någon roll, vem som helst kan se
Ingenting spelar någon roll
Ingenting spelar någon roll för mig...

Vilket håll vinden än blåser.........




Andra bloggar om:

Kommentarer:

1 Anonym:

vackert så ...men svår-sjunget...

2 Kajsa:

Bra jobb :)

3 mad.:

Den blev en aning töntigare på svenska, om man får säga så :P Duktigt översatt iallafall, jag hade nog bara klarat av de första raderna, sedan hade jag antagligen gett upp eller inte kommit längre..:P

4 Robert:

Hehe, de flesta texter blir en aning töntigare på svenska har jag märkt. Det är pga det som jag har stor respekt för alla svenska band, som verkligen tvingas slita för att skriva bra texter, medan man på engelska bara kan lägga in några yeah:n mellan några nonsensrader (typexempel: Umbrella av Rihanna) :-P

Kommentera här: