Sakta, sakta gick det upp för mig

Läste för strax över tre månader sen den här artikeln om en man som åtalas för att han haft sex med cyklar, som jag fann lite intressant. Intressant på det viset att jag ville kommentera den här på bloggen. Men det blev inte så. Jag kom inte på nåt vettigt att skriva, så jag sket i det. Men så slog det mig i morse, när jag befann mig i det där mellanrummet mellan det att man halvsover tills det att man är helt redo att stiga upp (som jag för övrigt döpt till 'omtöcknaland'). Jag borde självklart ha skrivit följande: "Det verkar således som om allmänheten betraktar det som ett allvarligare brott att behandla objekt som kvinnor, än att behandla kvinnor som objekt." Ja ja. Bättre sent än aldrig. Fan.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

i omtöcknaland föds stora tankar...

Kommentera här: