Topp 10: Kylie

Okej, ett snabbt inlägg i ett reklamavbrott hinner jag nog med ändå (reklamavbrott är som bekant rätt långa). Jag gillar inte ens Kylie Minogue, men min mp3-spelare slumpade fram två låtar i rad av henne när jag var på väg hem idag, så jag var tvungen att göra den här listan (känslan som infann sig var inte riktigt på tvångstankenivå, utan det var mer på en jag-måste-organisera-inne-i-huvudet-nu-nivå. Gränsen är hårfin, men påtaglig).

Nummer ett och två på listan är för övrigt de enda två låtarna av henne som jag gillar. Okej, trean är väl också okej, problemet är bara att man tröttnar snabbt på den. (Tröttnar man förresten saker, eller tröttnar man av saker, eller spelar det ingen roll?). Måste erkänna att detta inlägg tog två reklamavbrott att författa, men jag skyller på att det tog tid att hitta länkar till alla musikvideor.
  1. Confide in me
  2. Where the wild roses grow
  3. Your disco needs you
  4. Can't get you out of my head
  5. Spinning around
  6. I should be so lucky
  7. Tears on my pillow
  8. In my arms
  9. Better the devil you know
  10. Especially for you (obs, måste vara duettversionen med Kermit)

Tillägg dagen efter:
Har haft nummer nio på hjärnan hela morgonen nu. Den är så härligt 90-tal. I just can't get it out of my head.



Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera här: