Fototriss: Gammalt

Veckans fototrisstema är gammalt. Så det här är helt tre bilder på det temat. Ibland är det inte svårare än så. Visst, ibland är det just jättesvårt. Men just när det kommer till just detta inlägg så är det inte svårt. Ska det vara så svårt?


Bild 1: Övergiven gammal basketkorg i Högdalen (södra Stockholm)



Bild 2: Del av gammal vattendriven kvarn i Norrland. Antar att den här delen... bidrog till... malandet... på nåt vis... ?



Bild 3: En TAC-2-kontroll! Tillhörande en gammal Commodore 64. Stryktåligaste joysticken någonsin? Gjorde sig skyldig till otaliga blåsor på mina tummar i min barndom. Mina händer är aldrig riktigt kompletta de stunder de inte krampaktigt sluter sig kring denna tidstrotsande, fulländade lilla pjäs.




Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 Sandra:

åh, jag vill också fototrissa.

2 sericea:

Bra bilder, annorlunda och intressanta! Mitt-bilden var favorit. konstig men säkert mkt viktigt grej :o)

3 Kimberley Marie:

Sista bilden har man minnen ifrån, när sonen lagt sig för natten, satt man där i sena timmen och försökte klura ut hur spelen funkade.. jo jo..

HA en bra vecka !

4 Daniel - nordqvist.cc:

Åh en TAC-2, sånna har man slitit ut ett par stycken :-)

Kommentera här: