Dagens outfit: Sjukhuskläder




Matchar idag vita byxor med vit överdel. Inga accessoarer såsom klockor, ringar eller armband i övrigt då dessa inte är tillåtna. Inte ens genomskinligt nagellack. På fötterna sitter ett par bekväma innebandyskor från Adidas som ska hålla för några kilometers springande hit och dit per dag. I fickorna återfinns ett anteckningsblock, två bläckpennor (varav den ena kan blåsa såpbubblor samt blinka i olika färger), två nyckelknippor, tre rullar tejp av olika slag, en peang, ett lypsyl (för den torra sjukhusluften) samt en liten flaska innehållande 10 ml steril koksaltlösning.

Plus med denna outfit:
Populär - Alla jag jobbar med bär denna outfit med stolthet flera dagar i veckan. Slipper tvättas - Efter arbetsdagens slut är det bara att slänga den i en tvättsäck och ta en ny. Sval - Tyget är tunt men samtidigt styvt, vilket leder till att det ofta är gott om sval luft mellan kroppen och kläderna. Färgen - Får man blod eller något annat på kläderna så syns detta omedelbart, och då är det bara att byta.

Minus med denna outfit:
Passformen - Denna outfit är gjord med kvinnor i åtanke. Män och kvinnor är skapta lite olika, ett faktum som jag hoppas undgått ytterst få. Till exempel så har kvinnor bröst där vi män är (mer eller mindre) platta. Den tidigare nämnda styvheten i tyget får då som konsekvens att ett parti sticker rakt ut mitt på magen med början i bröstkorgshöjd, ett fenomen som jag döpt till "struten", vilket illustreras av det rödmarkerade området på bilden nedan.




Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 SAM:

ifall man ska köra dagens outfit måste man göra det varje dag! =P



anågende den där pennan, kan den verkligen blåsa såpbubblor?

2 Robert:

Lätt fixat, det är bara att posta en bild på mig i sjukhuskläder en gång per dag då :-P Och jupp, det kan den! Den har även en stämpel föreställande en boll och en baseballhandske.

3 SAM:

jag ska läsa en massa roliga kurser! haha

jag har sökt till ett antal fristående kurser som jag vill läsa, rent utav intresse :) så som engelska, matte och grafisk produktion. jag kommer plugga 50% och förhoppningsvis jobba resten av tiden för att spaa ihop lite pengar till mina andra planer :)

4 Viktoria:

Äntligen en riktigt rolig blogg :-))

Jag trodde nästan att färgglada foppatofflor tillhörde de obligatoriska sjukhuskläderna numera men jag är glad på alla anställdas vägnar att det inte är så. Dottern är grymt imponerad av pennorna och vi har fått med oss hem att fylla på.

Jag önskar att någon blåser bubblor ur en penna när jag ska in på undersökning snart. Fast det kanske de inte gör på fysiologiska avdelningen - i alla fall inte för patienter på 30+

5 Robert:

Jag tackar och bockar för den komplimangen :-D Och över min döda kropp att jag har på mig ett par såna där tofflor offentligt! Nej, de borta på klin.fys. är lite tråkiga på det sättet... :-P

Kommentera här: