Tommy Salo

Det bara slog mig, när jag stod i duschen nyss, att jag verkligen skulle vilja läsa Tommy Salos memoarer. Seså Tommy, sätt igång och skriv nu! Jag räknar med att boken kommer ut lagom i tid så att jag kan få den i julklapp sen. Jag vill att särskilt fokus läggs på dina ungdomsår, OS i Lillehammer -94, OS i Salt Lake City -02, åren i Oilers, samt övergången från Modo till Frölunda. Jag vill se en blandning av kronologiska redogörelser, personliga reflektioner och känslor, och givetvis lagom lustiga bakom kulissen-anekdoter. Med andra ord: Läs Börje Salmings memoarer och sno konceptet.

image504

Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Juanito:

Kan inte annat än att hålla med! Vad tycker du personligen om Salo?



I egenskap av uppväxt i Västerås är ju Kungälv-tränaren forfarande Gud... =)

2 Robert:

Han är en av våra bästa målvakter någonsin, utan tvekan. Tyvärr kommer hans storhet i skymundan pga några få tveksamma sekunder mot Vitryssland 2002.

Kommentera här: