Farliga Landskrona - Del 44

Det låg något randigt och rektangulärt på hallmattan när jag kom hem idag. Tillverkat av pappersmassa fördelat i tunna skikt, ihophäftade med små stålbitar på mitten, dubbelvikt, och med stora siffror på (2, 0, 0 och 8). Bläddrar man mellan dessa skikt av pappersmassa, så ser man att den är fylld med avbilder föreställande svartvitrandiga, svettiga pojkar som verkar jaga någon form av sfärisk företeelse på en osedvanligt välvårdad gräsplätt. Vad meningen med detta spektakel skulle vara övergår dock mitt förstånd. Jag testade att använda den som underlägg för min skinksmörgås. Fungerade utmärkt.

Tillägg: Min sambo har nu informerat mig om att det är en s.k. "almanacka". Min ordbok säger mig att det är en form av system, inrättat för att hålla ordning på tideräkningen. Vilket ju är bra. Så, tack så mycket, "Landskrona Boll & Idrottssällskap", för att ni hjälper mig skapa en bättre överblick över den tid som jag har till mitt förfogande att idka lösdriveri på. Den har till och med ett litet hål genom samtliga lager av pappersmassa, så att jag smidigt kan knyta fast ett snöre i den och ha den med mig alltid.

image487



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

Landskrona

2 Robert:

What about it?

Kommentera här: