Topp 10: Lökar

Lök innehåller mycket antioxidanter, proteiner och flavonoider, och sägs minska risken för bröst-, livmoder-, mag-, prostata-, njur-, munhåle-, pharynx-, esophagus- och ändtarmscancer. Vilket ju är trevligt. Dessutom begåvas man med en eminent andedräkt på köpet, som håller obehöriga (läs: alla andra människor) på behörigt avstånd.
  1. Vitlök
  2. Rödlök
  3. Scharlottenlök
  4. Gullök
  5. Gräslök
  6. Silverlök
  7. Purjolök
  8. Salladslök
  9. Smaklök
  10. Syltlök
image530
Schysst lök.

Så här skär man för övrigt lök utan att ögonen tåras. Så skär inte jag lök, då jag tycker det är rätt skönt när det svider till lite i ögonen. Men så är jag ju dum i huvudet också, ej att förglömma.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Ogif:

löken ser ju grymt god ut :)

2 Robert:

javisst, tänk dig den med lite smör på!

3 Gabriel:

Löken ser riktigt god ut...är du lökig btw?

Kanske ses på en lökig fika snart? sinnes lök du är..<

Varför skriver man om lökar din SINNES LÖK?!

Hatar lökar...fast inte på brudar...

;);)););););) :D:D:D:D

4 Ella:

jag gillar lökar.

dom e goda, speciellt när dom e stora och saftiga.

adji är ett exempel på en god lök, sällsynt men god. finns endast att köpa på city gross.

5 Mattis:

OFTA!!!!!!!!!!! jag va på city gross och jag frågade efter adji, men dom sa att det INTE´finns något som heter det !!!!! :O:O:O:O VILKEN JÄVLA LÖGN!!!!!!! SICKEN FJOLLA!!!!! :S :O

Kommentera här: