Skämtförtydligande

Jag vet faktiskt inte varför folk läser denna blogg. Den handlar om så pass vitt skilda ämnen att det är svårt att identifiera vilket av dessa som folk återkommer för att ta del av. Jag är dock hyfsat säker på att de allra flesta inte surfar in här för att mötas av bilder på konstiga tekannor. Och just därför så var det så kul att ägna ett inlägg åt just sådana. Extra roligt att låta inlägget ligga högst upp på bloggen i två dagar.

Men det verkar tyvärr som att detta klockrena skämt helt gått människor förbi. Så nu säger jag det i klartext: Det var ett skämt. Tekannorna var förvisso jättesöta och jag skulle lätt vilja ha ett par av dem, men varför skulle jag blogga om dem för? Utvidgning av skämtet: Nästintill allt jag skriver här inne är på skämt. Jag får sällan utlopp för de lite mer avvikande inslagen i min humor i diverse sociala sammanhang, så de får vackert frodas på bloggen istället.

(obs, detta inlägg består nästan uteslutande av sarkasm).



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Sandra:

men.. varför försvarar du att du skrev ett litet inlägg om tekannor? vem sitter och analyserar en blogg utifrån senaste inlägget? vem som läser denna blogg ifrågasatte detta tilltag? frågorna tar aldrig slut!

(och tekannorna var supersöta, jag vill ha allihopa, och jag använder inte ens tekannor.)

;)

2 Robert:

Det är inte så mycket att jag försvarar inlägget, som att jag förtydligar skämtet. Ingen har ifrågasatt inlägget, men ingen har heller uppfattat humorn i det :-)

3 Sandra:

hur vet du att ingen fattat? :p

4 Robert:

Det är alltid säkrast att utgå ifrån att folk inte har fattat, då har man oftare rätt :-)

Kommentera här: