Farliga Landskrona - Del 46

På tal om det eventuella införandet av marknadshyror på hyresrätter, något som jag spontant kan tycka låter lite korkat men med en del bra poänger (balansen mellan tillgång och efterfrågan borde ju faktiskt tillåtas sätta prisnivån även för bostäder (baksida: för rika lär det ju kvitta, för fattiga kommer det att leda till en smärre katastrof)), så borde det rimligtvis, med tanke på Landskronas nuvarande situation, innebära att min hyra kommer att sänkas rejält.

[Observera att stycket ovan är en enda lång, jobbig mening.
Skriven på det viset enbart för att gräma och enervera]

Det fanns ingen som helst bostadskö när jag flyttade hit hösten 2006. Det var så jag hamnade i stan över huvudtaget - Jag fick helt enkelt bostad här först, vilket jag i efterhand är väldigt glad för. Och mig veterligen så har kön inte vuxit sen dess. Tillgång > Efterfrågan = Hyran borde sänkas, således. Hade jag däremot bott i en stad som allmänt betraktats som attraktiv, så hade jag varit fly förbannad om de införde något sådant.

Det känns som om regeringen håller på att tappa kontakten med verkligheten på mer än ett sätt den senaste tiden.



Andra bloggar om:

Kommentarer:

1 janne:

http://www.sutare.se/

bok om hyresproblem

Kommentera här: