Topp 10: Städlåtar

Jag var helt säker på att jag redan gjort en lista på det här temat, men då jag inte kan hitta någon, antar jag att så inte är fallet. Det är för övrigt allas vår statsminister Reinfeldt som inspirerat mig till listvalet, genom vad jag antar är hans senaste försök att framställa sig som folklig. Eller är det cyniskt och politikerföraktande att tänka på det viset? Det är det säkert. Han är nog bara väldigt glad i att städa, och Aftonbladet hade ont om saker att skriva om.

Dock har han rätt i att få saker här i världen går upp emot när det rasslar till ordentligt i dammsugarslangen. Samt i att man måste städa till hög musik. Och här är, som av en händelse, de 10 bästa låtarna att göra rent hus till:

  1. I want to break free - Queen (dammsugning)
  2. Funky town - Lipps, Inc. (dammtorkning med dammvippa)
  3. Disco inferno - The Trammps (golvmoppning)
  4. Buddy Holly - Weezer (diskning)
  5. You can call me Al - Paul Simon (renbäddning)
  6. Baby got back - Sir Mixalot (dammsugning samt dammtorkning av höga hyllor)
  7. Flight of the bumblebee - Nikolai Rimsky-Korsakov (vid städning inför oannonserade gästers nära förestående ankomst)
  8. Grace Kelly - Mika (golvmoppning samt vad som helst som involverar såpa)
  9. The ride of the valkyries - Richard Wagner (storstädning, fr a på våren)
  10. A little respect - Erasure  (golvmoppning samt rengöring av badrummet)
Bubblare:
Crazy little thing called love - Queen (dammtorkning)
Ska vi plocka körsbär i min trädgård? - Ann-Christine Bärnsten (småplockande samt organiserande)



Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 syren:

Kul med städning när man lyssnar till de här låtarna!

2 Spiderchick:

bra tips där =)

3 Tuss:

4 Tuss:

men så lämpligt inför min jobbdag imorgon! :p

Kommentera här: