I frysande skälvning (glömt sig kvar)

Skalvet ja. Detta skalv. Enligt vittnesuppgifter ska såväl sambo som sköldpadda ha vaknat av detta. Sambon ska ha trott att det var ännu en av alla dessa hemmagjorda bomber som briserat i närheten, och snabbt somnat om. Sköldpaddan ska ha passat på att ta en liten nattmacka för att sedan snabbt ha somnat om, han också. Om allt detta vet jag egentligen ingenting alls, då jag sov som en stock när det inträffade. Så jävla mycket kan det med andra ord inte ha skakat. Bättre kan du, Moder Jord.



Läsning: Aftonbladet, Kvällsposten, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, E24, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad. Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

Du är en naiv idiot! Vi som bor mitt ovanpå epicentrum kan låta dig veta att jorden inte bara skakade - den fullständigt hoppade såsom av en serie explosioner som slet sönder berggrunden. Vaser och flaskor trillade i golvet, grannar sprang barfota runt i sina trädgårdar och skrek till varandra. SOS-alarm var förstås helt nere :-(

2 Robert:

Intressant. Här skakade det, som sagt, inte tillräckligt mycket för att väcka mig ur min skönhetssömn ens en gång. Men så bor vi (uppenbarligen) inte riktigt på samma ställe heller. På vilket sätt det faktumet gör mig till en "naiv idiot", måste jag erkänna att jag har lite svårt att se. Men så är jag ju också, som du mycket riktigt precis påpekade, en idiot.

3 Fridolin:

Skriv en blogg och nämn 10 "megakändisar" som du skulle kunna tänka dig att bedriva otukt med.

4 Robert:

Oj, vilket ämne! Får ta och titta på det imorgon. Först och främst måste jag ju definiera "megakändis", och sen var gränsen för "otukt" går. Och sen hitta 10 kändisar också... Får se om jag lyckas.

Kommentera här: