Fototriss: Siffror

Okej, siffror denna vecka. Ska väl gå att skaka fram tre bilder med siffror, tycker jag. Bild 1 är från den 29:e augusti 2007. En stor dag. Dagen då mitt Nintendo Wii kom in i mitt liv via ett stort, fint paket. Och jag tog en bild på paketet. Och som tur var så visade det sig ~1½ år senare att bilden innehöll ett par siffror. Bild 2 föreställer en åsyn som man helst vill slippa när man startar upp sitt tåg på morgonen. I synnerhet felkod 48 där, som fritt översatt betyder att tåget står där det står, ha så kul. Bild 3 är en bild på ett par skyltar. En mulen sommardag i Häljarp. En av dessa skyltar råkar innehålla en siffra. Det bästa med Häljarp är ängen fylld av rödklöver som ligger alldeles intill tågstationen. Fråga bara min sköldpadda.








Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

Sista gillar jag skarpt.

2 maria_6909:

Min favorit blir den sista bilden. Anledningen är att tåget till Helsingborg inte alls långsökt för tankarna till Helsingör!

Hoppas att du får en riktigt skön söndag! =) /maria_6909

3 Mikaela:

Fina bilder.. och jag håller med de tidigare om att sista blir favoriten :)

4 annette:

Fin, fina bilder och fin tolkning på temat, sista bilden blir favorit, men jag gillar den med alla meddelanden också, klart det vore ju roligare med andra meddelamden förstår jag!



annette

5 ursula:

funderar på ordet dvärgbrytare...tarvar utveckling tror jag. helsingborgsskylten är väl sådär men precis vad man kan vänta sig i häljarp. att nästa stopp är Landskrona behöver vi inte låtsas om. det är ju en farlig stad . Ett foto av en wiikartong , tagen med glädjefilter känns däremot helt rätt så den får det bli.

6 lilalili:

Här har du tre fin-fina bilder på temat siffror! Helsingborg har varit hemma för mig och därför blir din sista bild min favorit.

Kramis

7 Jea:

Bild 2 blev min favorit :)

8 Rajson:

trean blir min favvo!

Kul vinkel- fin färg.

9 Jah Hollis:

Fantasifull tolkning av temat, onekligen. Jag tror inte heller passagerarna som väntar på tåget blir så glada av meddelandet på mittbilden.

10 En Autografsamlares Värld:

Härliga bilder. Tvåan av någon anledning blir min favorit. Kanske för att många av de där sakerna har man råkat utför när man åkt tåg...

Kommentera här: