Fototriss: Mina små juldetaljer

Veckans tema på fototriss är juldetaljer. Bild 1 föreställer vår inte alltför traditionella julgran. Finns där inget utrymme för en vanlig gran i vare sig lägenhet eller studentbudget, får paraplyaralian vackert ta och hoppa in som (fullgott?) substitut. Bild 2 föreställer vår välmående julgris, som ligger och vältrar sig på mikrovågsugnen (ingen detaljbild kanske, men ni har förhoppningsvis överseende med detta; jag är ingen sån där julpyntande människa, så det råder lite brist på den varan här hemma). Bild 3 är en del av vad som verkar vara en väldigt stor julklapp. Då paketet tycks sakna omslagspapper, är det kanske inte alltför svårt att lista ut vad det innehåller. Lyckades inte hitta något namn på paketet, men en kvalificerad gissning är att det antagligen inte är till undertecknad i alla fall. För snäll har jag faktiskt inte varit i år.








Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Marie:

Den grisen var väl väldigt detaljerad - så den får bli min juldetalj hos dig. God Jul!

2 Bengt:

Man kan <a href="http://bildochfoto.se/2007/07/12/fotografera-med-kaffefilter-for-jamnt-blixtljus/">softa blixt med kaffefilter</a>...Då syns fler detaljer..

3 marie roxbro:

Grisen är underbar men även sista bilden är härlig...God jul

4 Nilla:

Det är inte nödvändigt med en gran. Vi har dekorerat en palm ett år... Ha en fin julhelg!

5 carina:

Grisen ser ut att ta det lugnt! den blir min favorit i dag

6 Irrhönan:

Åh, det ser skönt ut att ligga så där som grisen! :-)

God jul!

7 ela:

Vilken härliga tolkningar, julpaketet tyckte jag mest om. Det var en mycket stor detalj, men vad ska man göra om paketet är såååå stor, eller hur?

Hälsningar / ela

8 lilalili:

Jag tycker din tredje bild är så vacker. Rosetten sätter verkligen färg på vardagen. God Jul önskar jag dig!

Kramis

9 akson:

En precis likadan julegris har jag. Då vi inte hade inbyggd micro låg den också där!

10 Jah Hollis:

Fina och roliga bilder i din triss. Jag gillar den stora rosetten på husets utsida bäst.

11 Kerstin:

Den tredje bilden blir min favorit. Grisen har jag med men han brukar ligga på köksbordet och vältra sig. ;)

12 Znogge:

Rosetten är bara för juligt härlig!

13 annica:

Haha, en sån gris har jag oxå. Tur jag inte fotade den som jag tänkte:)



Annica

14 Ingalill_S:

Härliga bilder, den på grisen blir min favorit.

15 Bokmalen:

Grisen ser ju ut att må hur gott som helst!! Rosetten på huset var ju orginellt!!

16 Carro5344:

Min favorit blir grisen. Den ser ut att njuta av livet.

17 Zippo:

Gillar grisen.

God jul på dig.



/Zippo

18 Lisa:

härliga bilder:)!

19 Nordqvist.cc - Fotoblogg:

Ingen dålig julklapp! Din gris var fin.

20 ursula:

etta minsann...hur är det med nattsömnen

21 S.Mor:

Gillar grisen! Ser sådär skönt avslappat ut.

22 Ina:

Den nöjda lilla grisen får bli min favorit hos dig.

God Jul!



Mvh

23 Fia:

Grisen låg och vältrade sig väldigt vällustigt, så den bilden var en bra illustration av julen, men eftersom jag aldrig har sett ett så stort julpaket tidigare blir rosetten på huset min favorit.

24 milla:

Grisen såg härlig ut, blir min favorit :D

Kommentera här: