Farliga Landskrona - Del 50

En förutsättning för att begripa sig på det här inlägget är att man lyssnat på På tunnelbanan av Miss Universum först. Gör så, resten av inlägget går ingenstans under tiden.

Detta utspelar sig på ett Rådhustorg nära dig (förutsatt att du bor i Landskrona, då), under en helg som ligger väldigt nära oss i tiden (förutsatt att du läser detta i slutet av vecka 31 år 2008, då). Det är en enkel lek som du själv kan leka när du vill, var som helst där det finns medmänniskor. Förutsatt att du kan tala flytande sarkasm, då. Men då du läser den här bloggen så måste chanserna för det ändå bedömas vara goda. (Simpelt sarkasmtest: Uppfattar du detta inlägg som en sågning av folk så kopplar du inte riktigt det där med sarkasm. Uppfattar du det istället som en hyllning till myllret av människor i denna stad så är vi på samma nivå).

Så här gör du: Titta hastigt på en människa, och skriv ner vad du anser sammanfattar den människan i en enda, (helst lagom sarkastisk) mening. Meningen måste börja med "Hej, jag...", som att du ger ord åt bilden som människan förmedlar och låter den presentera sig för dig. Det är sånt som roar en rastlös hjärna som desperat längtar tillbaka till skolbänken.

Rådhustorget Landskrona
Torget, 3/8 -08, 13:58

Jag kallar detta stycke Rådhustorget en solig helg i början av augusti. Ni får tänka er en fast rytm i bakhuvudet om så önskas. Ett enkelt sätt att åstadkomma detta på är att klämma åt lätt kring halsen med ena handen så att huvudet börjar dunka. Ca 90-96 bpm är att rekommendera (obs; sarkasm).
self strangulation



Hej, jag är magmuskelexhibitionist (bristen på magmuskler till trots).

Hej, jag envisas med att ha svart slöja på mig trots att det får mig att svettas som en gris i värmen men jag ser lycklig ut ändå.

Hej, jag tror att min rottweiler är en statussymbol.

Hej, jag har en senapsfläck i skägget men vet inte om det.

Hej, jag är lika unik som en skyltdocka.

Hej, jag måste trycka i mig min hamburgare med våld för jag har bara fem minuters lunch.

Hej, jag tror stenhårt på att 80-talet är på väg tillbaka.

Hej, jag har tittat på Blood In, Blood Out för många gånger.

Hej, jag vill hoppa i fontänen och svalka mig men får inte för mamma.

Hej, jag ångrar att jag någonsin skaffade barn (hänger ihop med föregående punkt).

Hej, rökning är visst tufft (host, host).

Hej, jag är verkligen skitgammal och kommer att falla död ner vilken sekund som helst.

Hej, jag är 15 nyanser av tråkig.

Hej, jag tillber Satan.

Hej, jag har en oförstående pojkvän som hatar att shoppa skor.

Hej, jag är världens religiösaste människa.

Hej, jag har klippkort på systemet.

Hej, jag tror att alla är ute efter att skada mig fysiskt.

Hej, jag är allergisk mot kroppskontakt.

Hej, vi är käcka och har matchande träningsoveraller.

Hej, jag har social fobi och undviker ögonkontakt.

Hej, jag är uppenbar undercovernarkotikaspanare med jeans och hästsvans.

Hej, jag har helt missat att det är urfånigt med gångstavar.

Hej, jag har torgskräck.

Hej, jag är gravid i vecka 40 men har inte råd att köpa mammakläder.

Hej, jag är en vilsen turist som försöker hitta till Malmö.

Hej, jag lever ihop med min mobiltelefon under icke socialt accepterade former.

Hej, du sitter på min plats.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Kajsa:

Ett gott skratt förlänger livet.

2 Robert:

Folk säger det :-) Har dock inte läst några vetenskapligt gångbara studier som bekräftar saken. Men det lär ju knappast göra livet kortare i alla fall.

Kommentera här: