Manlig dag

Idag har jag gjort upp eld. Det var väldigt manligt gjort. Sen spottade jag på marken. Det var också manligt. Sen förde jag ett stycke kött mot elden via en lång pinne så att det ändrade färg och blev varmare. Det var helt otroligt manligt. Sen slukade jag det med stark senap på. Det var jättemanligt. Sen bar jag på några jättetunga möbler. Det var så manligt att jag borde nomineras till årets man. Sen jagade jag grodor. Det var... mindre manligt. Omväxlande. Jag fångade fyra stycken. Sen åt jag några wasabinötter. Då var jag manlig igen. På det stora hela så har det varit en övervägande manlig dag.

(Kuriosa: När jag skrev det här inlägget så råkade jag skriva malign istället för manlig inte mindre än fyra gånger)




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer:

1 Petra:

Hej! Jag var bara inne och kikade lite på din sida. Tänkte att jag skulle lämna ett avtryck och inte avlägsna mig helt anonymt. /Petra

2 Rikard:

Wasabinötter är sjukt manligt, och inte så lite modernt heller. Det är svårt att tänka sig någon form av snacks som är mer 2000-talet.

3 Robert:

Avtryck uppskattas!

Medför det att jag, som ju är storkonsument av dessa nötter, per automatik är själva sinnebilden av den moderna mannen då??

4 Rikard:

Jag skulle tro det, bevisen pekar onekligen åt det hållet. Om inget annat så har du min avund, då de där godsaker är så gott som omöjliga att få tag i i mina trakter.

5 Robert:

haha, ska tänka på dig nästa gång jag går lös på en stor skål wasabinötter, jag lovar :-P

Kommentera här: