En students kylskåp (Recension: Maredsous 6%)

Systembolaget har äntligen fått tummen ur och börjat sälja mitt favoritöl. Oh happy day. Jag har inte druckit det sen den där gången för en mindre evighet sen på Saddle & Sabre på Tegnérgatan. Hösten 2003 om jag inte missminner mig. Sen dess har jag letat efter detta öl förgäves. Idag stod det mellan att köpa öl och att köpa mat. Och tja, jag hoppas verkligen att det finns gott om näring i öl. 15:40 får man ge för en flaska på 33 cl. Vilket är ett väldigt bra pris, med tanke på att detta är världens bästa öl. Det har en "fruktig, humlearomatisk, balanserad smak med inslag av jasmin, grapefrukt, halm och ananaspastill", enligt systemets hemsida.

image656
Lingonsylt, hjortronsylt och belgisk ale.

Betyg: 10/10



Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera här: