Skandinavien, och vad det påminner mig om

image387

Det här är en karta över Skandinavien. Det visste du kanske redan, men vad fan vet väl jag? Man måste vara grymt smart för att uppskatta min blogg, så jag förutsätter att du som läsare redan visste det. Hur som helst så har jag, ända sen jag gick i lågstadiet och började lära mig geografi lite smått, associerat till främst tre saker när jag har tittat på en karta över denna del av världen. Här kommer dom:

1. Björnen - Ber om ursäkt till Haparanda, som får det tveksamma(?) nöjet att utgöra skrevet; det är ett smutsigt jobb, men någon måste ju göra det. Och bakbenet ser rätt ödematöst ut.

image388



2. Krokodilen som äter Finland - Här får Litauen utgöra skrevet, och det är ju en klar förbättring. Finland blir en munsbit som så många gånger förr, dock vanligtvis i hockeysammanhang, och inte i kontext involverandes krokodiler.

image389



3. Penisen - Det är pga denna föreställning som Stockholm ofta brukar kallas för "Sveriges förhud". Skånes placering är ju allt annat än idealisk. Och vad det är meningen att Norge ska utgöra har jag ingen aning om.

image390

Nån som föreställer sig nåt annat?





Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Sandra:

öhh... norge är ett grodyngel/spermie. inga andra associationer! men krokodilen var fin.

2 SAM:

oj då, har du sett dessa tre bilder ända sedan lågstadiet? det var inte dåligt :) barn är himla fantasifulla (;

SANDRA - haha jag ser den med nu!

3 EsKa:

Ja, det odlas ju en hel del säd i Finland, tänker
på nedersta bilden där..

4 Robert:

SAM: Nej, önskar bara att man kunde få liknande snilleblixtar nuförtiden också :-P

EsKa: Hahaha, dagens bästa :-)

5 Magistern:

Lite jobbigt om man råkar ut för pungbråck och får halva ryssland i rigabukten.

6 Norrlänningen:

Faen jag bor i ett skrev :D Det var ju trevligt. haha!

7 Robert:

Vissa saker mår man bäst av att inte veta ;-)

Kommentera här: