Robotkärlek

Tillbaka efter en tupplur, har stigit upp bara för att duscha och se House, sen är det sova igen som gäller. Bara för att jag skrev om kärlek till robotar innan jag gick och la mig så kom jag att tänka på den här klassiska musikvideon av Björk.


Älskar den här låten. Den liksom tillåts växa sakta, sakta, precis som Bridge over Troubled Water.

Och så kom jag att tänka på att det inte alls måste bero på missnöje över sina relationer som 32% vill byta ut sin partner mot en robot. Det kan ju lika gärna vara uttryck för en längtan efter ett förhållande helt utan krav och förpliktelser (har inte läst så mycket psykologi, men ordet 'regression' poppar upp i bakhuvudet??). Eller så är det bara ett tecken på att folk vill ha mer avancerade sexleksaker.

Nu - House.





Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 SEXLEKSAKER:

I love sex!

2 Robert:

Kan jag tänka mig, med den hemsidan ;-)

Kommentera här: