Extrainkomst?

Hörde idag ett rykte om att man kan anmäla sig som försöksperson för bröstbenssågar. Vet inte hurvida det var sant eller inte, men 150.000 skulle man visst få för besväret. Och med "besväret" menar jag givetvis att bli nedsövd, få sin bröstkorg uppsågad av en såg som förhoppningsvis fungerar som den ska, få sina revben uppfläkta, för att sen lappas ihop igen över sternum, och vakna upp och ha för jävla ont i några veckor. Jag vill förvisso slippa betala tillbaka mitt lån till CSN tills jag är 52, men kanske inte till vilket pris som helst.

image338

(Dessutom verkar det lite märkligt, många som dör har inte bara valt att donera sina organ till bättre behövande, utan har även valt att donera sina kroppar till vetenskapen, och test av bröstbenssågar anser iaf jag omfattas av det begreppet. Inte minst borde man ju kunna testa ut nya modeller på kroppar som ändå ska obduceras).




Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Kajsa:

What!? 150000!? Vart anmäler man sej!? Jag blir gärna söndersågad.

2 Robert:

Hahaha, jag vet inte, kan ta reda på det :-)

3 Kajsa:

Gör de :P Är de i Sverige eller?

4 Cyberspunken:

Verkar ju vara smartare att testa sågarna på de som ändå obduceras... fast kanske behöver dom få lite respons på läkningen efteråt, det kan ju vara svårt att få från försökspersonerna på obduktionsbordet... hmmm lite makabert samtalsämne vart visst detta... vi byter va?! =)

5 Robert:

Jo, tanken har slagit mig att det kan vara så, men jag skulle nog ändå vilja ha betydligt mer för att riskera livet på det där viset :-)

Kommentera här: