Det sämsta jag någonsin gjort/Mellanmjölksgeggamoja

Jag ber faktiskt om ursäkt för det här inlägget. Jag är fullt medveten om hur kasst det är. Vänta, jag har inte kommit till det dåliga ännu. Men ni ska veta att det är dåligt med flit. Jag kände ett behov av att driva ut renhetsdemonen som bor inom mig, och åskådliggöra för mig själv att jag inte är ofelbar. Så här kommer den, den sämsta ordvitsen som jag kunde komma på, som inte ens är en ordvits på riktigt, utan bara nonsens. Jag kallar installationen för "Dupontare, Dupontare", efter Dupontarna i Tintin och Roger Pontare.

image409


Dagens ord yttrades annars av Kishti på Idol för en stund sedan: Mellanmjölksgeggamoja - Det att ha fastnat i det svenskaste av alla träsk; lagomträsket. Befinner man sig i mellanmjölksgeggamojan så sticker man inte ut för fem öre. Man är inte för bra, inte för dålig. Inte för snygg, inte för ful. Inte uppseendeväckande alls. Man bara existerar och flyter med. Lite som William H. Macy.

image410


Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera här: