Ge mig!

Hittade den här bilden igår kväll av en ren slump:
image203

Och det gjorde mig ju förbaskat nyfiken. Och med lite efterforskningar har jag nu fått reda på att det är orginalet, i händerna på en anställd på Winchester School of Art, där dom visst är världsledande i konserverandet av gamla kläder. Den såldes för 26,290 pund på en auktion 2004, till en privat samlare.

Men frågan är om det existerar ett enda exemplar, eller om det finns flera? Han måste ju ha haft minst ett par stycken, utifall att den skulle gå sönder eller nåt? Och man undrar ju om det inte finns något företag eller nån privatperson som satt i system att producera och sälja kopior? För i såna fall så MÅSTE jag bara ha en! Inte för att jag klär i gult, och inte för att jag är särskilt förtjust i läder, och inte för att jag skulle ha råd, men bara för att ha hemma i en tjusig monter eller för att använda framför spegeln då och då. Får leta vidare.

Orginalet in action, på Wembley -86:



Där kan vi snacka publikkontakt. Skulle kunna ge min högra arm för att få ha varit där (no joke).

Kommentera här: