Tio bästa och sämsta spelen?

Hittade via den här artikeln en lista på de 10 bästa respektive sämsta spelen någonsin. Listan över de bästa spelen är sammanställd av Edge, världens i mitt tycke näst mest inflytelserika speltidning (efter Famitsu, men då jag inte kan läsa japanska så skiter jag i den). Listan ser iaf ut så här:
  1. Legend of Zelda: Ocarina of Time
  2. Resident Evil 4
  3. Super Mario 64
  4. Half-Life 2
  5. Super Mario World
  6. Legend of Zelda: A Link to the Past
  7. Halo: Combat Evolved
  8. Final Fantasy XII
  9. Tetris
  10. Super Metroid
10 höjdarspel, inget snack om saken. Förutom Halo då, som suger. Hade hellre sett Tekken 3 på den platsen. Och jag tycker att Metroid Prime är bättre än Super Metroid (en form av hädelse kanske, men nu råkar jag känna så). Resident Evil 4 ligger kanske lite väl högt upp, men det ska lätt vara med på listan. Botten 10-listan däremot, måste vara sammanställd av någon som är född i en pissoar. Den ser ut så här:
  1. E.T.: The Extra-Terrestrial
  2. Super Columbine Massacre RPG
  3. Custer's Revenge
  4. Daikatana
  5. Pac-Man
  6. Smurf Rescue
  7. Shaq Fu
  8. Kris Kross: Make My Video
  9. Prince of Persia: Warrior Within
  10. Elf Bowling
Dom har en poäng med att E.T. är tidernas sämsta spel. Det sägs till och med att det på egen hand orsakade Ataris fall. Och Shaq Fu är sanslöst dåligt. Super Columbine Massacre har jag inte ens brytt mig om att testa. Men Pac-Man?? Och Prince of Persia? Det är två riktigt bra spel för fasiken. Zero Wing borde ha en plats på listan (jaa, det är spelet känt för sin kassa engelska; "all your base are belong to us"). Forbidden Forest till C64 borde också vara med. Och Top Gun till NES.


Forbidden Forest. Har faktiskt varvat skiten en gång i tiden. Never again, säger jag bara. Lyssna bara på "musiken". Och "ljudeffekterna". Och se den fåniga snurra runt-dansen efter man klarat varje moment. Och avslutningen sen. Himlen blinkar lite, och karaktären snurrar runt lite till. Det här suger. Betydligt mer än Daikatana, Custer's Revenge och Elf Bowling. Dock inte mer än Smurf Rescue eller E.T.



E.T.: The Extra-Terrestrial. This is as bad as it gets. Finns inget sämre. Det här spelet får mig nästan att gråta. På det där sättet som man gråter av att hacka lök. Mina ögon tål inte att se det här.


Top Gun. Den här recensionen sätter på ett lysande sätt ord på det som jag känner att jag vill förmedla om det här spelet. Alla hade det. De få som inte hade det ville ha det. För att Tom Cruise var så jävla cool. Och det gav ordet "suga" en extra dimension.