Instant Stardom™

Aftonbladet tipsar idag om hur du blir du en internetkändis... Wtf? Hur många genvägar till kändisskap ska det få lov att existera egentligen? Det krävs redan väldigt lite för att bli "känd" idag (se Idol, Robinson etc), och i vissa fall ingenting alls (se Big Brother, Steven Seagal etc). Hur mycket mer urholkat kan detta begrepp bli? Hur långt är det kvar till botten nu?

Är jag en liten del av denna ack så intelligenta kultur nu, då jag fallit till föga och skaffat blogg? Instant Stardom, just add an opinion? Är det meningen att jag också ska förvandlas till nån uppmärksamhetskåt jävla C-kändis-wannabe nu, bara för att jag har ett behov av att skriva av mig lite då och då?

Nej usch, en värld där vem som helst som har lite mainstream-åsikter kan få kändisstatus, skulle kännas förbannat trist att leva i. Medmänniskor, visst kan vi bättre än det här?

Kommentera här: