Semestermål - Del 3

Det vore trist om jag avslöjade förstaplatsen på min topplista redan, inte sant? Exakt min tanke. Så här kommer platserna 4-10 istället.

Plats 10: Nya Zeeland
Sagan om Ringen, behöver man säga särskilt mycket mer?

Plats 9: Rom
Den eviga staden. Och alla vägar bär visst hit ändå, så varför kämpa emot?

Plats 8: Prag
Home of Staropramen, världens bästa öl. Bryggeriet har guidade turer.

Plats 7: Tunisien
Har länge velat se hur Karims (vår landsköldpadda) naturliga habitat ser ut med egna ögon.

Plats 6: London
Piccadilly Circus, Phantom of the Opera, We Will Rock You (Queen-musikalen), och en massa klassiska Queen-platser som jag velat se i evigheter nu. Och sen har jag hört att det visst är fint i övrigt också, fotbollen till trots.

Plats 5: Goa
Lite hippie-varning kanske, men det här är en kultur som jag vill uppleva. Och att det finns fina stränder och att allt är billigt som satan gör ju inte saken sämre.

Plats 4: Sarek
Garanterat en av de vackraste platserna i världen. Djärva fjällmassiv och trånga dalgångar, glaciärer och vilt forsande vattendrag. Ett mäktigt stycke orörd vildmark, helt enkelt.

Sarek2
Sarek

Sarek1
Sarek

Kommentarer:

1 Sandra:

jag ska med till nya zeeland jopps

2 Robert:

jo, visst verkar det mysigt där? och man kan ju jobba där ett halvår med att valla får eller nåt också. om man nu skulle vakna upp en vacker morgon och vara på fårvallarhumör.

3 Sandra:

äsch, finns väl fårhundar. jag ska bara vandra omkring!

Kommentera här: