Genuinare shoppingupplevelse

Man kan som bekant köpa exakt vad som helst på Internet, vilket ju är väldigt smidigt. Slipp motionen och slöseriet med tid som en traditionell shoppingrunda erbjuder liksom. Men det som jag har lite problem med är passformen på kläderna.

Jag har verkligen ingen aning om vilka storlekar på kläder jag ska välja, och enligt vissa märken är jag S, enligt vissa andra M. I sällsynta fall har jag till och med varit L. Och hur är det meningen att jag ska lyckas memorera dom där jävla siffrorna som anger hur stora jeans jag ska ha?

Dessutom så är en shoppingrunda något av en upplevelse, som man helt går miste om när man sitter framför ett tangentbord. Men nu är det problemet en del av det förflutna, då browsegoods.com kommit på den eminenta idéen att samla bilder på kläder, skor, leksaker och klockor från Amazon och placera dem på en karta, indelad efter kön, stil och varumärke.

Det är som att befinna sig i ett enormt köpcentrum, där man enkelt zoomar sig fram till det plagg som man är intresserad av. Lika överskådligt och simpelt som det är kul. Sen att jag fortfarande inte har nån jävla aning om vilken storlek jag ska ha får väl stå för mig, antar jag.

Kommentera här: