Plötsligt så händer det

Kom precis ut ur duschen. Letade som fan efter hårborsten inne i badrummet och svor lite för mig själv. La ifrån mig vad jag höll för händerna för att börja röja runt i badrumsskåpen i jakt på den förbannade borsten, som alltid tycks utveckla ben och springa iväg. Och först då märkte jag det. Jag hade haft den jävla hårborsten i handen hela jävla tiden. Detta, tillsammans med det faktum att jag igår råkade säga "jag har precis röntgat klart" när jag egentligen menade "jag har precis diskat klart", gör mig lite oroad över min mentala hälsa. Eller mitt mentala fokus, snarare. Jag försökte även använda M:s plånbok som hålslagsapparat för en stund sen. De har samma färg, och låg i samma röra på skrivbordet. Nej, min hjärna är inte alls översvämmad. Det här är ett par guldfiskar. Nu ska jag fokusera på skolan.

image438




Andra bloggar om:

Kommentera här: