Katastrof på biblioteket idag

Gick till biblioteket för att plugga lite idag. Packade min väska med det vanliga; böcker/kompendier/etc, vattenflaska, bläck- och överstrykningspennor, mp3-spelare, och en femma till toaletten. När jag kommer dit, så vad får jag se? Någon sitter på min plats! Maken till fräckhet får man leta efter. Inte länge kanske, men ändå. Mitt namn står för fan på stolen av en anledning. Förvisso på en liten provisorisk tejpbit, som någon dessutom alltid pillar bort, men ändå. Mina cirklar var fett jävla rubbade. Jag var tvungen sätta mig nån annanstans. Nu gick det precis lika bra som vanligt att plugga även vid ett annat bord, men det är en principfråga. Ska man kanske ta och börja ringa till biblioteket i förväg framöver, och be dem reservera platsen? Eller ska jag, hemska tanke, få finna mig i att sitta någon annanstans emellanåt? Jag har såna problem ibland.



Andra bloggar om: , ,

Kommentera här: