Folk är idioter

Ja, jag vet; what else is new? Folk går på fullaste allvar fortfarande på s.k. nigeriabrev? Man blir ju matt i huvudet. Uttröttad i skallen. Medtagen i knoppen. Orkeslös i planeten. Dåsig i bollen. Tam i päronet. Avslagen i roten. Mör i hjärnmuskeln. "Tam i päronet" är nog min favorit bland dessa. Den är så oväntad liksom. Dagens tips, när någon vill ge er om stor summa pengar i utbyte mot en betydligt mindre summa: Be dom dra av den lilla summan från den stora. Säger dom nej, förklara utförligt för dom hur subtraktion fungerar. Säger dom fortfarande nej, be dom dra åt helvete.

Oj. Hade visst ingen empati på lager. Hoppas det gick bra med lite sarkasm istället?




Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Fotograf:

En nigeriabrevskrivare som addade min msn. Ville gång på gång veta mitt kontonr för att sätta in pengar. För varje gång blev jag mer säker på att aldrig ge ut det.

Kommentera här: