2007, en liten summering

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor. Jag började blogga, jag tog min första röntgenbild, jag stack min första patient, jag började för första gången i mitt liv skorra lite på mina r.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav bara ett löfte, att alltid skölja ur håret efter det att jag använt schampo. Och det höll jag.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ett helt drös, orka räkna.

4. Dog någon som stod dig nära?
Beror på hur man definierar "nära". En tjej i klassen tog livet av sig, och en patient som jag kommit rätt nära dog i prostatacancer.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark. Och Norrland.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Bättre hälsa hade inte suttit helt fel. Och en rejäl lottovinst så jag slipper CSN.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
3:e februari kommer att bli ihågkommen eftersom jag knappt minns något alls från den. Hade en väldigt läskig alkoholinducerad minneslucka på över 5 timmar på väg hem från en röntgenfest i Lund. 9:e augusti var dagen då jag testade att äta en Calskrove för första gången.

8. Vad var din största framgång 2007?
Är det en framgång att palla att jobba drygt 130% en hel sommar? Annars så är det en framgång att jag lyckats acklimatisera mig till det skånska levnadssättet, och att jag hör till de i klassen som lyckas bäst på alla tentor.

9. Största misstaget?
Att blanda några öl, en flaska vitt vin, nåt glas rödvin, några polkagrisshots, nån sliskig drinktyp som jag inte minns namnet på, lite tequila, och ett glas väldigt tvivelaktig thailändsk whisky som smakade insektsspray på en och samma kväll (se punkt 7; 3:e februari).

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Haft ont i halsen till och från. Hade influensan i våras. Nåt blåmärke från jobbet har man väl också fått.

11. Bästa köpet?
Nintendo Wii.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
1: Nintendot. 2: Norrlandsresan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor med saker.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Grace Kelly - Mika.
Bat Country - Avenged Sevenfold.
Welcome to the Black Parade - My Chemical Romance.
Keep Yourself Alive - Queen.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lika glad som alltid.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag skulle ha avsatt mer tid för mig själv.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Köpt svindyra frukter och mackor i kafeterian på skolan (dyrare än Pressbyrån).

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma i Norrland. Jag träffade tomten!

19. Blev du kär i år?
Nej. Jag var det redan sen innan, och har varit det konstant hela året.

20. Hur många one night stands?
Noll. Jag är den trogna typen.

21. Favoritprogram på TV?
Scrubs, och House.

23. Bästa boken du läste i år?
The Pillars of Creation, del 7 i Terry Goodkinds Sword of Truth-serie. Den översvämmade hjärnan av Torkel Klingberg har jag inte avslutat ännu, men den är väldigt intressant än så länge.

24. Största musikaliska upptäckten?
Att My Chemical Romance är sjukt bra. Om man bara tar sig tid att se förbi den fåniga emo-ytan, så kan man inte förneka att de verkligen vet hur man skriver underbar rockmusik.

25. Något du önskade dig och fick?
Fick böcker, vilket var precis vad jag önskat mig. Och en perfekt jul.

26. Något du önskade dig men inte fick?
En tonsillektomi.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Åt surströmming hos min svärmor. Fick en jävla massa presenter. Hade en gemytlig weekend i Köpenhamn med min sambo.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Se punkt 26.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Väldigt studentaktig, dvs mat, hyra, kurslitteratur och öl prioriteras högre än klädinköp. I övrigt så har väl året gått i kvasiintellektualismens tecken.

31. Vad fick dig att må bra?
Känslan av att vara väldigt bra på det man gör.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmm. Skulle tippa på Nathalie Portman, som vanligt.

image439

33. Vem saknade du?
Min familj och mina vänner i Norrland. Mina vänner i Sthlm med omnejd.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Vet inte. Brukar försöka undvika att rangordna människor. Många trevliga nya jobbarkompisar, trevligt folk på alla praktikplatser jag varit på. Har inte träffat på några "dåliga" människor, då sådana de facto inte existerar, utan bara är en subjektiv konstruktion som hjärnan tar sig till i brist på empati.




Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: