Summering av säsongen

Då var den berg- och dalbana som varit årets Elitseriesäsong över för mitt Skellefteå. Planet med spelarna landade för några minuter sen på flygplatsen utanför Skellefteå och dom borde vara på väg in till stan nu för att hyllas för att dom överlevde Kvalserien. Känslan som infunnit sig under hela kvällen är helt obeskrivligt skön. Jag känner nu att jag gått och spänt mig konstant i några veckor. Inte så märkligt att jag känt mig ofokuserad och slö emellanåt. Diverse tidningar skriver:

Malmö Redhawks åkte ur Elitserien - Sydsvenskan
Jubel för Södertälje och Skellefteå - Svenska Dagbladet
Skellefteå hänger kvar i Elitserien - Dagens Nyheter
Södertälje till Elitserien - Dagens Nyheter
Strömberg: Jag är så in i helvete stolt - Aftonbladet
Malmö ur Elitserien - Aftonbladet
"Vi ska tillbaka så fort som möjligt" - Expressen


image138

Spontana reaktioner efter Kvalseriens slut:
  1. JAAAAAAAAAAAAAAA!!!
  2. Blir betydligt längre till närmsta hockeymatch nästa säsong, vilket är synd.
  3. Ser hellre en klubb med lite anor, kultur och hjärta (SSK) i ES än ett hopköpt lag som tror att det enda som krävs för att lyckas är en bunt spelare med schyssta meriter. Dock tycker jag synd om Malmö, dom satsar friskt och tänker nytt och sånt behövs alltid.
  4. Malmö har bara sig själva att skylla. Att byta ut 22 spelare på en säsong tyder på nervdaller och total brist på tålamod redan från start. Och av det jag sett av deras spel i KS så kan jag tydligt urskilja en enda taktik - Försök få pucken till Fedor Fedorov så ordnar det sig.
  5. Löven imponerade på mig. Det svider i fingertopparna att tvingas bokstavera dom orden. Blir dom inte totalt söndervärvade nu utan får behålla alla sina unga spelare så är dom ett lag för framtiden.
  6. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Säsongens höjdpunkter var nog annars bortavinsten mot Frölunda i omgång 4 (26/9, vinst med 3-2) och bradgmatchen borta mot Timrå den 18/11 (vinst med 3-1). 6-2-vinsten hemma mot Löven i KS (15/3) var rätt skön den också.



Var på olympiatravet på Jägersro igår. Tror inte jag varit på trav sen jag var runt 6-7 år. Och då var det intressantare att äta korv med bröd än att se på några hästar som joggade runt i cirklar, vill jag minnas. (Blogg.se har beslutat sig för att inte funka som det ska idag, och jag har varit tvungen att skriva om det här inlägget flera ggr. Det är jävligt irriterande, och tar död på skrivlusten). Ska i vilket fall som helst vara bättre förberedd nästa gång jag går på trav, om sisådär 16-17 år. Hade ingen aning om att det var en hel vetenskap bakom något så till synes trivialt.

image140
Fick en inbjudan idag också, av Jehovas Vittnen. Dom ville att jag/vi skulle komma och diskutera Jesus. Jag ser tyvärr inte på Jesus som ett ämne som eggar till diskussion. Jag menar, vad ska man prata om? Jo, Jesus verkade trevlig. Jo, det tycker jag också. Pass.

Kommentarer:

1 Bengt:

Jehovas kan man bemöta på olika sätt. Jag brukar fråga om det är lönt att lägga om taket på huset. Svaret brukar bli att det är ingen idé då jordens undergång ändå är så nära. Sen finns det liksom inte mycket mer att tillägga.

Kommentera här: