Tonsilljävlar

Hemma sjuk med feber och halsont. Min fru envisas med att jag är helt röd i ansiktet, men haha the joke's on her för det är inte mitt ansikte! Det känns helt frånkopplat resten av kroppen och svävar två millimeter framför mig; rimligtvis bara min fylliga aura som av misstag absorberat mitt kött för ett tag.

Effekten kommer att avta efter jag balanserat om mina chakran med hjälp av min patenterade 50/50-blandning av kolloidalt silver och rött kvicksilver ute i mitt favoritcurrykors i trädgården sen. Men vem har väl tid? 🧜‍♂️

Hmm.

Min blogg behöver inget alkolås då jag tydligen regredierat tillbaka till nykterist igen efter 22 års uppehåll, men ett feberlås hade varit brukligt. Över 37 grader så låser sig inloggningen och jag kan inte producera en massa trams.

Nej men ärligt. Har så ont i halsen att jag knappt kan prata, eller svälja. Och på det så är jag svullen och rödflammig i ansiktet och över halsen. Dag fyra nu, och det blir än så länge bara värre. Hade flera halsinfektioner i rad hösten 2005, som slutade med bilaterala halsbölder som jag var tvungen att åka in akut och tömma medelst incision tre dar i rad. Sedan dess så har varenda halsinfektion gjort precis så här skitont, men det brukar ha vänt vid det här laget. 

Ska gå och bli svabbad i svalget och ta en sänka imorgon, så hoppas och tror jag att det kommer påvisas vara en infektion på bakteriell basis, så att jag kan få antibiotika utskrivet och börja bli människa igen. Sov tre timmar igår natt, det tog mig strax över två timmar att tvinga i mig en liten portion pasta till middag, och min vilopuls är ~20 slag högre än vanligt per minut.

Mår verkligen inte bra. Ska be om att få ställa mig i kö för en tonsillektomi när det här är över. Det ska inte behöva vara så här. Nu börjar den sista NSAID-ängeln till tablett kicka in, så nu ska jag försöka sova. Allt över tre timmar är godkänt; har visst inte högre krav än så på livet nuförtiden. 

---
Tillägg, morgonen efter. 

Lyckades sova drygt 30-40 minuter i natt. Inte sammanhängande. Men jag gick upp och såg nya Aquaman. Inte den bästa film jag nånsin sett. Handlingen var väl ok. Men en del av humorn funkade, en del föll platt. En del actionsekvenser var spot on, en del kändes det som de låtit nån praktikant koreografera och klippa ihop. Fast de lär väl ha klippt om rätt mycket innan den släpptes, då Amber Heard mest bara är med i bild men inte så mycket mer, trots vad som borde vara en hyfsat stor roll. Ger den 6/10, och natten i övrigt 0/10.

---
Tillägg, dagen efter. 

Ingen halsfluss påvisad 🤷🤔 Viral orsak alltså? Ingen antibiotika ska behövas i alla fall. Hoppas det vänder snart. Kändes som att det lossnade lite nu på morgonen. Hade en kort sväng med en hel del blod i saliven då också, så NÅT hände ju bevisligen där bak i svalget. Måtte det vara ett trendbrott, måste få sova snart. 

---
Tillägg, senare samma eftermiddag.

Nej det var diklofenaken som pratade innan. Effekten är ute ur kroppen igen och livet är fruktansvärt, fruktansvärt, fruktansvärt. 

---
Tillägg, senare samma kväll. 

Effekten av diklofenaken dröjer sig kvar ganska exakt tre timmar, och jag får bara ta en tablett var 8:e timme. Alvedonen bidrar inte med ett skit. Så, jag har ju väldigt tydliga fönster där jag kan äta, prata och vila i alla fall. Också en form av lunk antar jag, där 62,5% av tiden är ett helvete, och resten inte heller är så himla kul. Väntar fortfarande på nån form av vändning. 

Kommentera här: