Så var man på väg igen

Precis hoppat på bussen ner mot Mora, så nu är man på väg. Ner mot plusgrader, duggregn och motvind. Kommer bli en lite annan typ av upplevelse den här gången, känns det som. Bara stämpla in mentalt och utföra jobbet.

Det har varit en brokigare väg hit i år än förra gången. Då hade jag covid i september och så ett break i träningen då lillkillen föddes i december, annars kunde jag som bara köra på.

Den här säsongen... Först bihåleinflammation i fem veckor, följt av kristallsjuka i fem veckor till. Förkyld i oktober, influensa i januari, förkyld i februari. Influensan kickade igång nån form av IBS-skov också som aldrig verkade vilja ta slut. Ingen vidare kontinuitet i just nånting alls. Men, jag har åkt några mil mer på snö i år än förra gången.

Och jag är starkare.

Och erfarnare. 


Och, precis som förra gången: Dör jag i spåret, se till att begrava mig med pjäxorna på. 

Kommentera här: