Det är snö överallt men det enda som trillar ner tycks vara poletter beträffande det egna åldrandet

Tydligt tecken på det egna åldrandet: Att det tog mig 30+ minuter att begripa mig på elstolpen till motorvärmaren. (Kontext: Jag fick äntligen ett motorvärmaruttag monterat på min bil igår). Jag tänkte att jag kopplar in den och så ställer jag väl in vilken tid som den ska börja värma upp bilen på via någon form av elementär timer.
 
Icke då.
 
Det enda jag fick upp var ett meddelande om att knappsatsen var låst. Jag mumlade tyst några invektiv om skärselden och "teknisk uheld" som danskarna så flott kallar det. Knappsatsen var dock trots detta fortfarande låst. Jag mumlade lite till för mig sjäv och gick sedan in. Gav upp. Djupandades en stund. Tänkte att jag skulle äta rårakor till middag. Upptäckte att jag bara hade tre potatisar hemma. Lade mig ned på köksgolvet och tyckte synd om mig själv en stund. Kom där på att jag kanske kunde försöka leta reda på en användarmanual online.
 
A new hope. Hittade och laddade snabbt ner en bruksanvisning. Enligt den så behöver jag en personlig kod. Intressant. Någon sådan har jag ju inte erhållit. Mumlade igen, lite högre denna gång eftersom jag var inomhus och inte riskerade framstå som en galning som står och svär för sig själv på en öde parkering. Kom på att koden i fråga kanske stod på hyresavtalet till p-platsen. Letade efter avtalet. Hittade det - i enlighet med Murphys lag - självfallet inte. Gav upp igen.
 
Paus, under vilken jag skalade och rev mina tre sorgliga potatisar och blandade dessa med ett ägg och lite salt och mjöl.
 
Kom på att avtalet ju givetvis finns på min hyresvärds hemsida. Började leta efter laptopen. Hittade laptopen. Loggade in. Hittade fram till avtalet. Det stod inte någon kod på avtalet. Var på vippen att ge upp på nytt, när jag snubblade över en pdf där hyresvärden (I love you!) hade sammanställt all info som deras hyresgäster kunde tänkas behöva om deras nya, fancy motorvärmarstolpar.
 
Nu jäklar liksom. Via dokumentet fick jag nys om en länk via vilken jag hamnade på motorvärmarstolpleverantörens hemsida. Där kunde jag boka in vilken tid jag planerade att använda bilen, och utifrån det + rådande temperatur så kommer motorvärmaren visst att starta automatiskt så att bilen är varm i tid.
 
Seger, men det satt banne mig långt inne! Förutom att jag nu var tvungen att att klä på mig ånyo för att gå ut och koppla in bilen till stolpen. Jag behöver verkligen få i mig kolhydrater nu.

Kommentera här: