Fem presenter till te-älskaren

Jag dricker i runda slängar mellan 5-15 dl te en vanlig dag (fördelat på 3-4 koppar, men kopparna hemma är ju rätt... voluminösa, jämfört med de på jobbet om en säger så). // Stickspår: Freddie brukade också dricka 3-4 koppar om dagen, och då alltid Twinings Earl Grey med två bitar socker och en skvätt mjölk. // Det blir upp till ca 540 liter på ett år. Jag skulle med andra ord kunna utnämna mig själv till något av en expert när det kommer till tedrickande. Jag gör nog till och med det. Hej, jag heter Robert och jag är kvarterets ledande te-expert. Det här är fem saker som vilken (smånördig) te-älskare som helst skulle gilla. Om du nu har någon sådan i bekantskapskretsen. Umgås du bara med kaffedrickare så har du mina uppriktiga sympatier. Det är ena stissiga rackare.
 
1. Survivor hoodie från Very British Problems, £40 (ca 475 kr med dagens valutakurs). De har fler te-relaterade motiv, men fastnade särskilt för denna.
 
2. Tesil med nät till kopp/kanna från Kränku, 75 kr. Bästa tesilen jag testat hittills, passar till alla mina koppar och kannor i varierande storlekar, och man slipper läckage från skeva, "vanliga" silar.
 
3. Dalek/TARDIS sockerskål och mjölkkanna från The Who Shop, £29,99 (ca 355 kr). Hur bedårande som helst.
 
4. Alice i Underlandet temugg från Amazon, $19,99 (ca 180 kr). Går det att få för många temuggar? Jag är skeptisk.
 
5. R2D2 tehuva, stickmönster från Ravelry, £3,52 (ca 45 kr) + vad garn nu kostar. Ser iofs inte jätteavancerat ut att ge sig på att försöka sticka själv utan mönster?
 
 
 
-----
Som vanligt så får jag ingen ersättning för detta. Kanske i karmaform, men definitivt inte i övrigt. Alldeles för många fina gamla bloggare har evolverat vidare till att bli fullfjädrade reklampelare med puls istället. Jag knegar vidare, vet ärligt talat inte ens om jag har några läsare kvar men sådana bryderier är som alltid underordnat skrivglädjen. Kärleken till textmassa slår tamejfan det mesta här i världen.

Kommentera här: