xrobs årskrönika, vol XI: Det finns nätter då röntgensjuksköterskan lämnar avdelningen och går på bedsidelungor som en vanlig man

2017. Vad hände egentligen? Tja, vad hände inte? Vi blev inte klokare, dock äldre. När orden sviker (vilket de nog egentligen inte gör; de prioriteras bort) så tar jag till siffror som alltid.
 
Antal krockade bilar: 1
Antal födelsedagar: 1
Antal bemanningsuppdrag utomlands: 1
Antal nya högskolepoäng: 22,5
Antal övertidstimmar: 45
Antal besök på Pinchos: 3
Antal koppar te: ~1150-1200
Antal koppar kaffe: 0
Antal timmar musiklyssnande per dag: ~2,7
Antal escape rooms: 2
 
Årets mest lyssnade låt: Der Meister - Rammstein (mitt "på väg uppför trappan från omklädningsrummet"-soundtrack).
Årets mest lyssnade skiva som inte är en Kent-skiva: Mellon Collie and the Infinite Sadness - The Smashing Pumpkins.
Årets misslyckade läsupplevelse: Gav mig in på att ta mig igenom Livet en bruksanvisning - Georges Perec. Tredje försöket totalt, den boken är mitt Everest av någon anledning. Denna gång slutade det med att jag var tvungen att slänga boken då den blev dränkt i soppa, i det som i omklädningsrumskretsar numera är känt som Den Stora Matlådekatastrofen 2017.
Årets filmupplevelse: It.
Årets tv-serie: Rick & Morty, tätt följd av The Defenders. Och med reservation för att senaste säsongen av Doctor Who inte kommit på Netflix ännu.
Årets nöjdhetsboost: Att jag tog mig över ångesttröskeln och orkade gå in på, sätta mig in i och se över mina fonder hos Pensionsmyndigheten. Ska göra det till en vana.
Årets spel: The Legend of Zelda - Breath of the Wild. Sinnesförvirrat bra.
 
 
 
Nyårslöften till nästa år: Lyssna på mer musik. Ta masterexamen. Börja om med sjukgymnastiken för att bearbeta mina löparknän.
 
I övrigt så hukar vi väl oss i de digitala skyttegravarna inför en av de smutsigaste och mest polariserade valrörelserna i mannaminne? Skiten kommer bli mörkare innan det ljusnar. Och alla kommer att bli paranoida och skylla på Ryssland ändå i slutändan.
 
 
 
 
Börjar bli trött nu så jag avrundar. Det nya året har varat i 1 timme och 27 minuter. Det regnar och blåser och jag är sugen på te. Känns med andra ord väldigt 2017 än så länge.
 
 
“We can easily forgive a child who is afraid of the dark;
the real tragedy of life is when men are afraid of the light.”
/Platon

Kommentera här: