Carrie

För några år sedan råkade jag blanda ihop 28 dagar senare med 28 dagar, med mycket onödigt personligt lidande som konsekvens. Avvänjningsdraman kommer aldrig ha samma självklara plats i mitt hjärta som lite postapokalyptiskt skräckmys, inte ens om de nu råkar ha Sandra Bullock i huvudrollen. Hajade till när jag läste om The Carrie Diaries i en tv-tablå för första gången, men jag har ju lärt mig den (dyra, ack så dyra!) läxan nu så jag läste lite mer ingående vad fanken det var för något. Och givetvis var det inte en serie baserad på Stephen Kings debutroman utan nån SATC-spinoff (men erkänn - helt okej upplägg ändå? Missanpassad, mobbad tonårstjej med telekinetiska krafter? Som skriver dagbok? Kanske lite i gränslandet mellan om hon vill använda sina krafter för goda eller ondskefulla ändamål? Skulle åtminstone räcka till ett dubbelavsnitt Arkiv X).
 
Tillägg 15 min senare: Inser att 28 dagar egentligenborde ha handlat om zombies på rehab som försöker komma över sitt beroende av hjärna. Tagline: "12 väldigt stapplande steg".
 
 
 
 
Andra bloggar om: film, skräck, satc, zombies, rehab, sandra bullock

Kommentera här: