Fototriss: På spåret

Veckans tema på Fototriss är på spåret. Och med ett fyrsiffrigt antal bilder från min tid i tunnelbanan i arkivet, känns det som ett tema som passar mig rätt hyfsat. För är det någonstans jag varit i mina dar, så är det fan i mig på spåret. Bild 1: Vändbryggan vid Odenplan, överblick söderut. Bild 2: Skarpnäck norrut, ändstation på linje 17. Bild 3: På väg över bron mellan S:t Eriksplan och Fridhemsplan, okänd färdriktning, lite längre slutartid.








Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Mats:

Spännande - jag anar brunnar av expertkunskap!



De där vändplatserna är okänd mark för de flesta av oos!

2 Jane:

Kul triss, platser som en novis i tunnelbanan aldrig får uppleva.

3 eva b:

Oj, vilka spännande bilder. Kan man ju inte se själv!! Bild tre måste bli min favorit. Tittar jag ut genom fönstret ser jag när tågen passerar där under bron!! Det är så häftigt!!

4 Kryostatis:

Hur såg könsfördelningen ut i din klass Rob när du studerade till röntgensjuksköterska? Tycker du det är jobbigt att ta hand om patienterna.



Vissa måste väl trots allt vara lite jävliga inte sant?



Väntar ivrigt på svar :D

5 Erik "Semlan":

Ja, här var det verkligen spårfoton! Tunnelbanan är helt klart möjlig att få både häftiga och snygga foton om man arbetar på insidan, så att säga. Gillar nog ettan mest, men lite mystiskt ljus. Fått ett nytt ord att lägga på minnet också, vändbrygga. Smakar på ordet, känns bra vändbrygga. Anar helt annan yrkesroll numera. ;-)

6 Hasse A:

Morrn.



Gillar den bilden under bron.....



Hade bra.

Hasse A

7 Susanne:

Den sista bilden är bara sååå cool. Snyggt jobbat!

8 Jah Hollis:

Snygga bilder. Kul att få komma ner och kolla lite i den undre världen. :-)

9 Monica:

Wow! Älskar den sista bilden!

10 Robert:

Kryostatis: Försökte maila svar till dig, men din adress tycktes inte fungera? Hur som helst så var vi 3 killar och 18 tjejer från början, och när vi gick ut så var vi 2 killar och 15 tjejer kvar. Och vissa patienter är kanske jobbigare än andra... :-) Men det är bara att bita ihop och försöka tänka på att det kanske är deras sätt att handskas med en svår situation som de hamnat i. Och en del behöver bara "spy av sig" lite och då råkar man finnas nära till hands, det gäller bara att inte ta det personligt.

11 Kryostatis:

Tack för ditt svar Robert. Borde kanske ha nämnt att mailen var påhittad i mitt tidigare inlägg, my bad! :)

Kommentera här: