Korvriket // In the hall of the sausage king

Ett løsryckt fragment av en drøm som drøjde sig kvar nær jag vaknade i morse. Tænk om man inte bara går i sømnen, utan flyttar i sømnen? Førestæll dig ångestpåslaget av att vakna upp i en okænd lægenhet i Falun, omgiven av flyttkartonger fulla av ens egna grejer. Åh nej, inte nu igen.
 
-----
 
Uppdatering, 1 timme senare: Kanske har jag en lite rubbad syn på Falun, men mina tankar svævar alltid mot tavlan Uprising of sausages and hotdogs av Sergey Tyukanov nær jag sitter och tænker på Falun. Kanske i brist på faktiska minnen från Falun, då jag aldrig varit dær. Det nærmsta jag kan tænka mig att jag har varit ær Hedemora. Rætt læn, fel tætort.
 
-----
 
Uppdatering, 10 minuter senare: Och ja, jag ær i Norge och orkar inte rætta alla æ og ø till ä och ö hela tiden; du får like det eller ignorere det.

Kommentera här: