Kolonistugan, inlägg 5

Bygget stod länge stilla. Dels pga tidsbrist, dels pga vinter. Och nu under våren pga att folk varit inne på lotten och stulit saker.

Spik, spikningsplåt, vinkelbeslag och verktyg för runt 1.500-2.000 spänn. Och högen med virke har krympt jämfört med i höstas. Jag pekar inte ut någon, men några lotter bort har de byggt ut sin veranda med virke som är av samma typ som det jag förlorat, och det har spikats ihop med samma typ av spikningsplåt och spik som jag nu varit tvungen att köpa på nytt. De har även blandat friskt av olika virkesslag när de byggt nytt staket, och även det består fullt ut av samma typ av virke som det jag blivit av med.

Jag pekar än en gång inte ut någon, men jag har slutat hälsa på dem. Och skit samma egentligen. Har de inte råd med virke så får det stå för dem. Jag har råd att köpa nytt i varje fall.

Idag kom jag dock äntligen igång igen. Krävdes en hel del trigonometri för att få alla vinklar rätt, men jag har snart sågat till takstolarna. Jag skulle ha hunnit klart om inte batteriet i sticksågen tagit slut. Stack till gymmet istället. Blir paus i byggandet i helgen pga löpartävling, sen är jag igång igen. Nästa steg efter takstolarna är regelstommarna!



Andra bloggar om: ,

Kommentera här: