Fototriss: Svart och vitt

Svart och vitt. Det är temat denna vecka. Ska jag orka pallra mig bort åt Karlslundshållet och fota några randiga BoIS-are? Ska jag försöka fånga en Sverigedemokrats världsbild på bild? Nej, jag kör på att helt sonika plocka bort färgen ur bilderna istället. Det är för tidigt för fotoexkursioner. För tidigt och för kyligt. Spar energi tills dess att jag ska iväg och rösta istället. Tre väldigt aktuella ting fick agera modeller; sköterskeuret, sköterskebroschen och min nya, tjusiga namnbricka. Alla tre ska invigas nästa måndag.

Sköterskeur


SSSH


Namnbricka

Idag ska ni för övrigt gratulera mig på min namnsdag. Inväntar ödmjukast mail, kommentarer, telefonsamtal ... och eventuella gåvor av kontant karaktär. Och så hejar vi på den där andra killen som jag tvingas dela med mig lite av namnsdagen till. Men det bjuder jag på. Jag är ju den ödmjuka typen.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer:

1 M:s f-mor:

Grattis på ROBERT-dagen.

2 Nilla:

Grattis på namnsdagen!

& Lycka till på måndag! Ha det så bra.

3 Tuss:

grattis på namnsdagen!

(inte för att nån gratulerade mig på min precis...!)



rösta rätt nu! och ses imojjon, en gång åkel du ut osv...

4 Kadermo:

Nå, då får jag väl gratta dig både till din examen men också på namnsdagen. !

5 Erik "Semlan":

Ha, ha. Ja det var en yrkesorienterad svartvit triss. Bara att gratulera till nya jobbet och på namnsdagen. Någon cash blir det inte härifrån. Men kanske får du chans att fira både egen namnsdag och svensken i Paris, med något gott ikväll. :-) I din triss gillar jag sköterskeuret mest.

6 lilalili:

En härlig triss och bland dina sv/vita bilder väljer jag den första till favorit.

Grattis på din namnsdag! Hoppas det blir en skön dag! Kramis

7 Ninni:

Snyggt! Och grattis både på namnsdagen och till din examen. Du blir garanterat inte arbetslös!! Vi är en bristvara vi röntgensköterskor.

Lycka till!

Kollegan Ninni

8 Birgitta:

Snygga svartvita! Den första blir nog favoriten! Och grattis på namnsdagen :)

9 Zelda:

Vilka fina bilder!

:)

KRAM

10 Majsan:

Härliga bilder!

11 kaxi:

Så snygga de blev i sv/v! Sista blev min favorit. Vilken rolig bild på brickan! Fast uret var snyggt (jag säljer sådana och det är ett helvete att byta batterier i dem:)

12 ViDu:

Gillar alla tre men uret är nog min favorit. Blank och ny!

13 Gunvor:

Jättefina bilder på sv.vitt temat.Grattis till examen! Bilden på uret gillar jag mest!

14 Hanna:

Snygg namnskylt! :)

15 Nanna:

MÅSTE få veta var du har köpt namnskylten. VILL HA.

16 Robert:

skyltmax.se :-)

Kommentera här: