Fototriss: Ätbart

Veckans fototrisstema är ätbart. Ganska fria tyglar, således. Bild 1 är från när jag var på genomresa i Sthlm. Gick förbi mitt gamla favoritsushiställe, som nu förvandlats till något så märkligt som en indisk restaurang som ändå envisas med att servera sushi. Bild 2 är tagen hemma i Norrland. Det är en Calskrove. Jag blev väldigt, väldigt mätt. Väldigt. Och bild 3 summerar på ett föredömligt sätt allt som är gott här i världen. (Ja, det är en surströmming).






Sådär! Hade jag inte redan lagt upp en bild på min fina vändstekta hjärna på gullöksbädd, hade den annars haft en given plats i trissen. Lev väl.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Nilla:

Jag har inte smakat någonting av detta... tveksamt om jag vill det heller ;-)

Ha en fin dag.

2 S.mor:

Mmmmmm.... Surströmming.... Sushi.... Men Calskrove??? Nja...

3 lilalili:

Jahapp...säger jag en aning förvånat över pizzahamburgaren. Bildmässigt gillar jag sushibilden...och behöver jag mat en vecka väljer jag Calskrove....

Ha en skön söndag! Kramis

4 Megera:

Hmmm....första bilden är snygg....andra bilden vet jag inte alls vad jag tycker om...ler...det är nog en av de mest knepiga pizzor jag sett....sista bilden är inte alls så dum, för jag gillar också surströmming.

5 TrädgårdsTuristen:

Sushi är vackert, Carlskrove verkar jätteäckligt om jag får vara ärlig. Inget fel på bilderna men trean vinner. Surströmming är rätt gott faktiskt och den ser så frisk och silverskimrande ut på tallriken. Rolig idé att fota den så enkelt.

6 marie roxbro:

Gillar ju sushi men jag får väl rösta på surströmmingen den är ju sååå god/ha en bra dag

7 Bokmalen:

Fina bilder!! Sambon blev glad att han äntiligen fick se en "Calskrove" som är väldigt omtalat... Båda undrar vi om det verkligen är gott!??? Skulle nog hellre äta dom var för sig...

Kramen, Maria

8 Cissi:

Din sushibild är jättevacker. Din andra bild är det heller inget fel på men maten ser för äcklig ut. Ha en bra dag.

9 Marie Carpe Diem:

OM jag vore katt vet jag absolut vilket kort som skulle bli min favorit ;-).

10 En Autografsamlares Värld:

Oj, herregud vilken lustig kombination på en pizza...

11 princexswe:

Ååååååååå, sushi. Kan inte bli nåt annat val. Jag beställer :-) Eva

12 Synne:

Det doftar surströmming hela vägen hit....

Men det får nog bli nummer två ialla fall.

Synne.

13 eva b:

Sushin, läckert!

14 Irrhönan:

Jag tycker det saknas lite tillbehör till den där strömmingen?! :-)

15 Znogge:

Bild nummer två är min favorit för den är bara så "här och nu"!

16 Baronessan:

Mmmmmmm surströmming!

17 Jah Hollis:

Fina bilder som uppenbarligen också väcker diskussion. Jag föredrar nog hamburgare för sig och pizza för sig och inte ihopbakat. Men med tanke på vad vissa pizzerior har på menyn så verkar inte detta vara helt av banan om man så säger.

18 Herr D:

Haha, djävul i mösen vilken Pizza, skulle nog föredra Sushin o en o annan jäst Strömming slinker nog ner ;-)

19 ESCAPE 360:

Hej! Jag undrar om det är du själv som tagit bilden på Calskroven? I så fall, skulle det vara möjligt för oss att få publicera den till en notis?



Skicka gärna ditt svar till [email protected]



Ha en fortsatt bra dag!

20 Rickard:

Bara ett par kombinationer som dyker upp i skallen:
1. Surströmmingssushi
2. Pizza med inbakad sushi
3. Inbakad hamburgermeny, med kebabkött istället för hamburgarköttet. Pizza, hamburgare och kebab i ett!

Kommentera här: