Fototriss: Energi

Veckans fototrisstema är energi.

Bild 1 skulle man kunna säga är mitt energicentra här i livet. Det som sker innanför väggarna i denna byggnad påverkar alla andra aspekter i livet; livets små krumsprång är intimt förknippade med något så pass banalt som ett hockeylags med- och motgångar. Har laget en formtopp så sprudlar jag av energi. Har laget en formsvacka så vill jag inte stiga upp ur sängen.


Bild 2 är en av otaliga bilder på Norrland i mitt lilla bildarkiv. Dit åker man jag för att ladda batterierna så att man jag orkar med allt pluggande. Och alla andra av livets små energikrävande utmaningar.


Bild 3 är en bild på tunnelbanan. Det ger mig energi att tänka på att jag klarade av att flytta till en helt främmande stad, börja på ett jobb jag inte hade någon aning om vad det gick ut på, och dessutom bli väldigt bra på det. Sen ger det mig ytterligare energi att tänka på att jag lyckades ta mig bort från den där tråkiga staden och från den kvicksand till vardagstristess som det jobbet till slut innebar. Lämna allt för ytterligare en helt främmande stad, och ytterligare ett yrke som jag inte visste mycket om. Som jag också blivit väldigt bra på nu. Och, viktigast av allt, som jag faktiskt trivs med.




Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Härligheter enligt Erika:

Hej! =)

Vad bra att du trivs och vet vad du vill!!! Det ger energi! glad

Favoritbilden är bild nr2.

Ha en riktigt skön söndag!

Erika

2 Cissi:

Jag gillar också bild 2.

3 Bildtagen/Ivana:

Jag gillar tåget som symbol för rörelseenergi. Dessutom är det en bra bild.

4 Pialotta:

Ja du Rosenrot ger bra energi:-) Ett intag så här års ger lite mer energi.

Bra att du trivs och din energibild på tåget blir en favorit:-)

5 Avsändare Margareta:

Första bilden, jag hoppas att det inte finns någon energi inom de väggarna, *fniss". Det är nog så att namnet kanske har påverkat dem, fast Coop satsar ju mycket på lokalproducerat så det borde också ge energi.



Jag brukar fota mycket genom bilen när jag åker (inte som chaufför) efter de norrbottniska vägarna och då ser det ut så där. Jag hade en idé en gång om en tävling till mina nära och kära, liknande "På spåret". Jag förstå att det där är någonstans i länet nedanför mig.



Tunnelbana och jag skulle ha svårt att gå ihop, någongång går det bra. Den tar ju bara energi. Därför gillar jag mittenbilden bäst, känner mig hemma på de vägarna.



/Avsändare Margareta

6 Monkan:

Gillar dina tolkningar, framför allt Norrlandsvägen, vägen till energi. Den blir nog favorit bildmässigt också, men alla tre var fina. Bilder alltså, för tunnelbana är inte fint... den undviker jag helst och tar hellre bussen.

7 dahlarna:

Vilka bra tolkningar & målande beskrivningar du har gjort i veckans fototriss! Härligt ljus i Norrlandsbilden! Ha en fortsatt bra söndag!

8 Marie (Kimberley):

Vilken bra triss och vilken trevlig energi berättelse... hoppas du får en bra Söndag !

9 Syster Eva:

Snygga tolkningar. Trevligt med lite kommentarer oxå!



Ha en bra vecka!

10 annette:

Fina tolkningar, vägen genom Norrland blev min favorit!



//annette

11 S.mor:

Underbara bilder!!! Gillar verkligen norrlandsbilderna. Skulle vilja se "live".

12 LottaM:

Härliga tolkningar alla tre. Ishockey ger energi i olika former. Norrlandsvägen har jag åkt ett par gånger men aldrig tåg. Gillar vägen bäst.



Tack för kommentaren hos mig.

Ha en fin kväll!

13 Lillmonster:

Roliga tolkningar. Vägen blir min favorit. :)

14 Kin@:

Bilden med väg och blå himmel - finns det något härligare än att "forsa" fram på en fin väg i härligt väder...



Ibland ger det energi...



Trevllig vecka.



mvh Kin@

15 trivago:

Det var bra tolkningar! Vår inre energi är väl bland det viktigaste vi har, utan den händer det inte mycket...

16 Hasse:

Morrn

Jag gillar bilden med t-banan, ovanlig vinkel



Topp.



Ha de bra

Hasse

17 Jah Hollis:

Det var ju personliga tolkningar. Faktisk gillar jag bilden på hockeyarenan bäst.

18 Karin:

Härliga färger på förstabilden!

19 Marie:

Ahhh så långt ifrån varandra men ändå så nära. Fast för mig är det innehållet i Kinnarps arena som får mig att tänka så...

Kommentera här: