Fototriss: Skräp & sopor

Veckans fototrisstema är skräp & sopor. Bild 1 föreställer en död råtta, som flyter förbi en laxtrappa. Jag har en bild på en död råtta på min blogg idag. Detta är onekligen något av en milstolpe. Jag har bloggat rätt sparsamt den här veckan, och de tappra besökare som letar sig hit idag, möts av en bild på en död råtta. Grattis. Bild 2 föreställer en trasig stol nånstans i Stockholms södra förorter (betongingenmansland). Den gick alldeles utmärk att sitta på, men gjorde sig bättre liggandes på marken. Önskar jag tagit bilden i färg istället, för stolen hade en alldeles förtjusande mintgrön/murket trä-finish. Sen hade jag lite ont om skräpbilder, så jag lånade bild 3 från min återvinningskategori. Det är en digitalkamera, i full färd med att möta de sälla jaktmarkerna. Tjusigt sidobelyst av en liten lysdiod.








Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Marie:

Wow. Första bilden får ju bli den absolut bästa o makabra idag på fototriss. Oj, vad läskigt. Skithäftigt fotad!

Trevlig helg!

2 Irrhönan:

Den döa råttan. Hu. Usch. Blä.

Och tack för ett gott skratt!!

:-)

3 lilalili:

scrollar förbi bild ett blixtsnabbt men kan inte låta bli att återkomma till den. Scary men ändå...

Kramis ;)

4 ursula:

Råtta-vy underifrån? lr? är fotografen en av teenagemutanterna ?heroes in a halfshell.... cowabunga...

5 Ingalill_S:

Första bilden är kanon, käns lite konstigt att tycka så, men den är verkligen bra.

6 Nilla:

en råtta! :-) cool bild.

7 Fröken Mita:

Den första bilden är bäst, må väl

8 Sickan:

Wow,bild ett är bara bäst!!

Häftigt plåtat!

Ha det bra!

9 lottam:

Första bilden favorit för dagen.

De övriga är oxå bra,

Ha en forsatt fin kväll!

10 maria_6909:

Första bilden var ju helt klart klock- ren! Den får min röst idag! =) /maria_6909

11 SysterLilli:

Råttkadaver räknas absolut som läskigt, äckligt skräp. Men vilken häftig bild!

Men grattis? Tja... jag vet inte jag. Känns mer som en käftsmäll faktiskt. Hihi! :)

12 Pialotta:

Gillar bild nummer tre. trots den inte går att använda och anses som skrot o sopor:-)

13 Synne:

Här var det mycket död och fördärvelse måste jag säga.

Men vilka läckra bilder :D

Den döda råttan var så makaber så den får bli bäst.

Men hur lyckades du fota under vatten?

Ha det bra.

Synne.

14 helen_3131:

Fina bilder alla tre, men min favorit blir helt klart den första på råttan! =) /HELEN_3131

15 Anna:

Första bilden känns lite läskig. Men snygg ändå...

16 Ulrika K:

Men åå, råttbilden är helt fantastisk tycker jag! Dagens bästa. :-)

17 ZIppo:

Den döda råttan blir favoriten.

Verkar det inte lite konstigt att skriva det?.

Ha de.

/Zippo

18 Jah Hollis:

Bilden på råttan slår det mesta i skräpväg hittills. :-)

19 Limeblossom:

Bilden på den döda råtta är riktigt bra!

Kommentera här: