Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag

Okej, veckans fototrisstema är rätt kul. Synd bara att dagen är rätt trist i övrigt; blåsig, mulen och ruggig. Med min förkylning så håller jag mig med andra ord inomhus. Bild 1: Tittade till sköldpaddan i hallen. Han sa att han mådde bra, lite hungrig kanske. Han hälsar, för övrigt. Bild 2: Tittade till chiliplantorna i köket. De växer så det knakar. Bild 3: Och så här spännande ser vardagsrumsbordet ut; Yatzy, ett ljus, en tillbringare vatten, två tomma gröttallrikar sen frukosten, en tom colaflaska, samt två stegräknare som får vila idag.

Och det var väl hela min söndag, i princip. Förutom att jag författar det här inlägget, då. Nu ska jag gå och sticka näsan i en god bok istället.








Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Veronica-I FOKUS:

Det såg då varmt och skönt ut för din sköldpadda i allafall. Han har det bättre än oss =)

2 annette:

Ja, det är nog det man skall göra idag, läsa en god bok!



Men det trevligt att hälsa på hos Dej, sköldpaddan ser ut att ha det varmt och gott, men soffbordet blev favorit, så skönt att se fler som har lite annat än pynt på det;)



Ha det nu bra!



annette

3 klara:

Vad mysigt. Min pappa drog ut mig i regnet för att gå en promenad, men det lönade sig för jag fick ett par bra bilder. Du gjorde rätt som stannade inne i värmen!

4 Fröken Mita:

Din sköldpadda verkar hadet jätte mysigt.

5 Isabelle:

Sköldpaddan såg ut att ha det gott! =)

6 phoebe:

Kul bilder som får mig att sakna våran sköldpadda... Men jag gillade mellanbilden bäst för den är taget på ett skoj sätt. Ha en skön bokstund och tack för hemmatitten!!

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

Trevliga bilder! Hur fixade du sista bilden - hängde i taket?

8 Kurator Pia:

Rolig tolkning på nåt vis och kul att se hur du har det!! Ha det gott i veckan!

9 Nettan:

Kul att att titta in hos dig och se hur du har det.

Ha det så bra. // Nettan

10 ursula:

ajabaja inte stå på soffryggen robert ..tänk om du trillar? och bryter nåt latinskt klingande upprätthållande? man skall ju inte ta jobbet med hem sägs det. det sägs en massa annat också men det kan vi kanske ignorera...liksom fullkorn... vi vet att det finns men ... eller så.... god lycka med edert kandidatande!

11 SysterLilli:

Kul att se hur du har det och hur din sköldis mår. Du får hälsa tillbaka till honom. :)

12 maria_6909:

Bra bilder! Min favvis blir den på sköldpaddan! =) /maria_6909

13 Synne:

En något ovanlig triss, men läcker.

Första bilden blev min favorit.

Synne.

14 Jah Hollis:

Inga utomhusaktiviteter?

Det kan vara skönt att hålla sig inne ibland med.

Hälsa tillbaka till sköldpaddan som jag med viss möda lyckades hitta på den första bilden. Där trivs den säkert fint.

15 S.mor:

Chilin är min favorit! Jättefin bild. Dess syskon hälsar.

16 Ingalill_S:

Vad mysigt det ser ut hos sköldpaddan :)

17 Therése:

Fina bilder!

Och vilken fin liten padda du har. vad är det för sort? Har själv en rysk stäppsköldpadda, så jag måste ju fråga ;) Lådan får mig verkligen att vilja fixa i 'buren' här hemma. Den ser inte alls så bra ut som din.



Ha det fint, Therése

18 Molle:

Synd att du inte kunde komma ut. Normalt sätt är ju inte detta en dag då man väljer att gå ut och fotografera men när man blir "tvingad" så kan man ta väldigt fina bilder ute i detta väder. Det har jag i alla fall sett hos andra fototrissare.



Jag gillar dina två första bilder. Den andra vinner min röst. :-)

Kommentera här: