Pluggkväll

Jag: - Okej, dags att sätta sig ner och plugga! Nu kör vi!
 
Jag: - Ska bara öppna alla sidor jag behöver i flikar...
 
Jag: ...
 
Jag: *Öppnar Pokémon Go, fångar en Eevee*
 
Jag: *Kollar Twitter, hamnar i bråk med tre främlingar och blockar en president*
 
Jag: *Tittar på 17 olika sätt att fiska med wobblers på YouTube*
 
Jag: *Sorterar om i bokhyllan*
 
Jag: - Hmm, hade helt glömt bort att jag köpt Paradise Lost av Milton!
 
Jag: *Läser Paradise Lost av Milton*
 
Jag: *Blir inspirerad, skriver ett eget heroiskt epos, kanske på jambisk pentameter*
 
Jag: *Får mitt epos publicerat, blir intervjuad av Malou*
 
Jag: *Eposet filmatiseras som en trilogi av Peter Jackson, Donald Glover vinner en Oscar för sin insats som ledaren över Argonauterna*
 
Jag: *Skapar en ny spellista på Spotify, som enbart består av låtar som är 2:34 långa*
 
Jag: *Äter ett kex*
 
Jag: *Kommer ihåg att jag ska plugga, öppnar ett tomt Word-dokument*
 
Jag: *Inspirerad av tomheten hos Word-dokumentet börjar jag tänka på himlen utanför fönstret som en kosmisk avgrund, och att det enda som hindrar mig från att falla ner i den och sedan fortsätta att falla i all evighet är Jordens gravitation*
 
Jag: *Går för att hämta ett bälte så att jag kan binda fast mig själv i stolen och inte riskera att falla av Jorden*
 
Jag: *Hittar ännu en kopia av Paradise Lost av Milton i garderoben*
 
Jag: *Surfar in på Tradera för att sälja ett av exemplaren*
 
Jag: *Spenderar 45 minuter på att buda på en massa begagnade fiskedrag*
 
Jag: - Fast nu är det väl ändå lite väl sent för att börja plugga? Jag hinner nog innan jobbet imorgon!
 
Jag: *Skriver det här inlägget*
 
Jag: *Går och lägger mig. På nattduksbordet ligger en kopia av Paradise Lost av Milton*

Kommentera här: